Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gammal elstolpe (anv. till vad?)  (läst 3434 gånger)

Carina

  • Gäst
Gammal elstolpe (anv. till vad?)
« skrivet: 08 mar-04 kl 08:19 »
Hej!

Vi har en nyligen nedtagen elstolpe liggandes på gården som vi inte vet vad vi ska göra med.
Vi har rensat stolpen från all gammal elektrisk utrustning och nu återstår då alltså frågan vad vi gör med stolpen.
Vi har några funderingar själva men skulle bli glada om ni ville komma med tips också.

De alternativen vi funderar på är....

1) Dela den i tre delar, gräva ner två och lägga den tredje ovanpå så att jag kan binda hästarna där (det som talar emor detta förslaget är att den ena av hästarna ändå inte går att binda upp, plus att stolpen är giftig ifall de skulle få för sig att gnaga på den).

2) Spara den tills den dag vi ska bygga en vedbod och då använda den som bottensyll till bygget. Den lär ju inte ruttna i alla fall.

3) Kapa upp den i mindre bitar och köra dem till miljöstationen.

Vad vi inte vill använda den till är kantstock till odlingar och rabatter. Jag tycker den luktar gift när jag går förbi den.  :-\

Anna N

  • Inlägg: 29
Re:Gammal elstolpe (anv. till vad?)
« Svar #1 skrivet: 08 mar-04 kl 08:27 »
Gamla elstolpar är utmärkta om man ska göra en bro över ett större dike. Håller länge!

Neiklot

  • Gäst
Re:Gammal elstolpe (anv. till vad?)
« Svar #2 skrivet: 08 mar-04 kl 13:54 »
Gamla elstoplar är dessutom oftast alldeles fulla med arsenik och skit.

Så jag hade nog kapat upp den och kört den till miljöstation.

Att använda den till brobygge är iof's också ganska bra.
Om den inte kommer i kontakt med vattnet.

Eller sätter ni ner den igen, och bygger en plattform där uppe!
Snacka om lyxveranda!..

 ;D


Men använd den Inte till djuren!


/Markus kraftledningsröjare!

Carina

  • Gäst
Re:Gammal elstolpe (anv. till vad?)
« Svar #3 skrivet: 08 mar-04 kl 15:39 »

Tack för era svar!  :)

Mvh, Carina


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

645 gäster, 6 användare (1 dolda)
tuslus, torbjorn, fri, Galaxie, skogskälla

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser