Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Småland Lägenhet på gård 3 mil norr om Växjö, gratis boende mot arbete med renoveringen  (läst 975 gånger)

OL

  • Inlägg: 53
    • Småland
Finnes en lägenhet i två plan under byggnation. Färdig kommer den att ha kallhall, stort kök/vardagsrum, hall/vardagsrum uppe, två små sovrum uppe (ett mindre och ett lite större för dubbelsäng, förråd, toalett samt från kallhallen dusch och vedeldad bastu (gemensam för båda husen).

Erbjuder gratis boende under en period, ca 1 år (lite beroende på tidsåtgång) från inflyttningsklart, mot arbete med renoveringen. Boende i husvagn kan ordnas under tiden fram tills inflytt är möjlig. Jag är hemma två veckor åt gången och borta på jobb två veckor åt gången. Till tyngre moment kan jag vara med när jag är hemma. För vissa moment, såsom el, våtskikt, kakling och vvs kommer hantverkare att anlitas.

Hyran kommer sedan att hållas så låg som möjligt, mot skötsel av hus och trädgård, inkl värmesystem, när jag inte är hemma. Gissningsvis landar hyran ca 5-6 000 kr per månad inkl allt.

På gården finns möjlighet att odla och ha djur. Målet är att hitta en hyresgäst som vill ha verksamhet på gården, helst koopertivt med mig. För att det ska funka är personkemin viktig.

Busshållplats finns ca 3 km bort. Affär ca 10 km bort. Lanthandeln erbjuder gratis hemkörning.

Välkommen att höra av dig i ett PM om du är intresserad eller har ytterligare frågor!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

382 gäster, 8 användare (3 dolda)
Ebbe W, Tli, skogaliten, Bortan, Hans Hultén

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser