Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Koksaltlösning  (läst 2369 gånger)

Nettus

  • Inlägg: 2672
  • Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
Koksaltlösning
« skrivet: 21 aug-10 kl 12:26 »
Min hund har en böld i tassen som han får medicin för nu. Men jag glömde köpa koksaltlösning på apoteket. Kan man glöra det själv, eller räcker det med uppkokt vatten?
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

flax

  • Inlägg: 1956
    • Halland
SV: Koksaltlösning
« Svar #1 skrivet: 21 aug-10 kl 12:27 »
Jag brukar alltid ha ett kryddmått salt per deciliter vatten jag kokar upp!

Lycka till med vovven!
Om du går igenom ett helvete - bara fortsätt att gå!

Nettus

  • Inlägg: 2672
  • Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
SV: Koksaltlösning
« Svar #2 skrivet: 21 aug-10 kl 12:43 »
Tack för det snabba tipset!  :D
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Nettus

  • Inlägg: 2672
  • Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
SV: Koksaltlösning
« Svar #3 skrivet: 12 okt-10 kl 12:54 »
Bölden var rejält envis...  ::) Den började läka fint, men när antibiotikakuren var avslutad, blossade den upp igen :P Det togs prover för att hitta rätt antibiotika och sen började jag på en 40-dagars kur. Efter någon vecka ringde veterinären och frågade hur det gick. Jodå, det såg jättefint ut. Skulle jag ändå ge honom antibiotika i 40 dar? 40 dar!? utbrast vetten. Det skulle snarare vara en kur på 4 dar! :o Det var ju bra att jag bara tagit ut ena förpackningen på apoteket, den kostade över 300...
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

1132 gäster, 4 användare
peterm, von tratt, javill, Elitsliraren

* Forum

* Om tidningen Åter



- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser