Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vita (Volunteers in Technical Assistance) artiklar är borta...  (läst 950 gånger)

Lorentzo

  • Inlägg: 5
    • Västergötland

okej, såhär va.

Jag hittade low-tech magazine för några månader sedan, och läste på vad de hade att säga om simpla lösningar till vardagen som inte kräver avancerade grejer.
Jag lyckades hitta en teknisk manual för en dynopod, och använda pedalkraft att göra smipla hushållsaker.

Hur som helst!
De som skrev och gav ut manualen för många år sedan nu, har haft alla sina artiklar uppe på nätet, fria att laddas ned för dem som behöver dem.
Idag finns bara en lista kvar från alla artiklar som fanns där: http://www.journeytoforever.org/farm_library/VITAlist.html
efter som att de redan låg uppe på nätet och var fria så tror jag att jag kan hitta många av artiklarna igen. men det är svårt, inte allt finns på nätet och Wayback machine funkar bara till en viss grad.

har någon använt eller sett dessa innan? tycker det är riktigt tråkigt att det inte finns ett ordentligt arkiv för dessa tekniska manualer längre...

rekomenderar dock att leta upp Vita publicationer eftersom att de är intressanta att läsa igenom ifall att de går igenom ett ämne som ni själva kanske funderar på.

torbjorn

  • Inlägg: 13720
    • Medelpad
Förmodligen är det någon som har missat att betala årsavgiften för domänen cd3wd.com, eller avgiften till webhotellet. Jag ser också att de SSL/TLS-certifikat som siten hade, gick ut i augusti i fjol.

Lorentzo

  • Inlägg: 5
    • Västergötland
Det är la det tekniska svaret till att sajten är nere.

finner det bara så tråkigt att alla document är borta  :(

Skogsvilde

  • Inlägg: 16886
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
Det är la det tekniska svaret till att sajten är nere.

finner det bara så tråkigt att alla document är borta  :(

nä.   Dom är inte borta.
Utan det är länken till var dom finns som är väck.

Kollade en av titlarna och fann att den går att köpa som papperskopia.
Det kan juh vara så att dom har legala problem med publiceringsrättigheter?

« Senast ändrad: 09 apr-20 kl 21:14 av Skogsvilde »
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Lorentzo

  • Inlägg: 5
    • Västergötland
Naj, tror inte att det finns i nya tryck. men dokumenten finns utrspirdda på internet
Dem publicerade sin artiklar själva, har sett att dem finns listade på amazon, men tror bara den är en lista och att de faktiskt inte har några tryck, om inte någon enskild försäljare hittade ett gammalt tryck någonstans.

Sedan kanske det är sidan som inte hade rätten att publicera dem...

 

Skogsvilde

  • Inlägg: 16886
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
Naj, tror inte att det finns i nya tryck. men dokumenten finns utrspirdda på internet
Dem publicerade sin artiklar själva, har sett att dem finns listade på amazon, men tror bara den är en lista och att de faktiskt inte har några tryck, om inte någon enskild försäljare hittade ett gammalt tryck någonstans.

Sedan kanske det är sidan som inte hade rätten att publicera dem...

Den jag kollade på fanns som bok, ny eller begagnad.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

565 gäster, 4 användare (1 dolda)
xaelanar, ThomasS, Radar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser