Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kor och getter  (läst 1566 gånger)

Besksöta

  • Inlägg: 82
    • Ångermanland
Kor och getter
« skrivet: 22 apr-06 kl 12:54 »
Hejsan!
Jag undrar om det är nån här som vet om man får ha kor o getter i samma lagård?
Mvh
sara

christine

  • Inlägg: 1693
  • Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
Re:Kor och getter
« Svar #1 skrivet: 22 apr-06 kl 13:30 »
Det tror jag inte är något problem. Kor och getter kan komma bra överens. Mina kor börjar vänja sig vid mina getter.  :)
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

gimskogen

  • Inlägg: 1477
    • gimskogen.se
Re:Kor och getter
« Svar #2 skrivet: 22 apr-06 kl 15:40 »
O du levererar mjölk till mejeriet måste du begära dispans för att ha kor o getter i samma utrymme...
EU regler....

Finns tydligen någon otrevlig smitta på getter som kan ge alvarliga följder på korna och mjölkprodukter...

Denna smitta är tydligen vanlig i eu...nere i europa..
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar

Besksöta

  • Inlägg: 82
    • Ångermanland
Re:Kor och getter
« Svar #3 skrivet: 22 apr-06 kl 16:16 »
Men om man inte levererar mjölk så får man eller?

christine

  • Inlägg: 1693
  • Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
Re:Kor och getter
« Svar #4 skrivet: 22 apr-06 kl 19:40 »
Har enbart köttdjur. De är åtskilda över vintern. I sommar har jag tänkt att de delvis ska gå i samma hage. Tror inte att de kommer gå tillsammans för det utan de kommer hålla på annat i hagen. Jag får se. Jag kan ha fel också. :D
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

566 gäster, 4 användare (2 dolda)
Aika, Radar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser