Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  böcker om lerhus bygge!!  (läst 3288 gånger)

rikard p

  • Inlägg: 8
böcker om lerhus bygge!!
« skrivet: 12 jan-04 kl 09:59 »
Hej jag heter rikard och jag studerar på glas og keramik skolen på bornholm och jag är intreserad av ler hus bygge och jag undrar om någon har tips på böcker eller personer att kontakta i ämnet.
tack på förhand..
mejla till :rikardpalmquist142@hotmail.com
rikard...

Camilla

  • Gäst
Re:böcker om lerhus bygge!!
« Svar #1 skrivet: 12 jan-04 kl 12:59 »
Hej Rikard,

Har du tittat på lerbyggeföreningens hemsida http://www.naturligt-byggeri.org/ ? Där finns en bra litteraturlista.

Fler hemsidor om lerhus finns på länksidan här på alternativ.nu http://www.alternativ.nu/linker/index.php?cat=39

Itagüí

  • Gäst
Re:böcker om lerhus bygge!!
« Svar #2 skrivet: 12 jan-04 kl 22:40 »
Hej Rikard.

Jag har ett examensarbete här i knät som jag rekommenderar!

Lerbetong - ett alternativt byggmaterial
av Karma Dugay Tshering

107 sidor med bilder och beskrivningar av olika tekniker och i stort sett den mesta information man behöver för att göra det själv.
Bilderna är i svartvitt och ibland av ganska dålig kvalitét så det kan vara bra att komplettera med andra böcker.
Annars är den underbar! Sträckläste den :)

Han kontaktas genom Stiftelse Jhomolhari och du kan säkert få ett exemplar därifrån.

Annars finns han på nätet också.

Pompe

  • Gäst
Re:böcker om lerhus bygge!!
« Svar #3 skrivet: 20 feb-04 kl 23:43 »
Hej!

Jag letade efter lite böcker om lerhusbygge på bokus.com och hittade 3 st som jag köpte.

Strawbale building
Serious strawbale
The straw bale house

Böckerna är på engelska och mycket hänvisar till Canada och USA.

Thomas


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

824 gäster, 6 användare (2 dolda)
LimJans, eremit1, Be, Dot

* Forum

* Om tidningen Åter



- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser