Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Alla typer av avlopp tillåtna  (läst 2074 gånger)

Jerker Nordlund

  • Inlägg: 559
  • 5 Mos 23:19
Alla typer av avlopp tillåtna
« skrivet: 04 mar-07 kl 15:52 »
På information för sjuhärads Bygg & Miljönämnder fick de närvarande beskedet att alla typer av avlopp nu mer är tillåtna , bara de har tillräckligt god verkan.

Förut har fokus varit på att avloppet varit av en viss godkänd typ., t ex 3-kammarbrunn med infiltrationsbädd, men numer är inställningen att vilken avloppstyp som helst kan godkännas, bara slutreslutatet håller sig under gränsvärdena.

Detta är mycket goda besked för alla som intresserar sig för olika former av biologiskt rening.

Om ni är intresserade av källor till detta kan ni meddela mig.
Read my lips - no more interest!

Var pengar kommer ifrån

Herr Nilsson

  • Inlägg: 93
    • Uppland
    • Luffarnas blogg
Re:Alla typer av avlopp tillåtna
« Svar #1 skrivet: 04 mar-07 kl 16:14 »
Gäller detta i alla kommuner i Sverige eller är det upp till lokala beslut?
Följ oss på våra vägar genom Sverige...
www.luffarna.info.se
www.luffarna.webb.se

Jerker Nordlund

  • Inlägg: 559
  • 5 Mos 23:19
Re:Alla typer av avlopp tillåtna
« Svar #2 skrivet: 04 mar-07 kl 16:41 »
Jag kan ta reda på det.

I vart fall har de lokala nämnderna stort tolkningsutrymme i frågan och den skall man se till att använda
Read my lips - no more interest!

Var pengar kommer ifrån

Herr Nilsson

  • Inlägg: 93
    • Uppland
    • Luffarnas blogg
Re:Alla typer av avlopp tillåtna
« Svar #3 skrivet: 04 mar-07 kl 17:27 »
Var och surfade lite på http://www.avloppsguiden.se/lagar/lagaroregler.htm
och som du skriver de lokala nämnderna ser ut att ha ett stort tolkningsutrymme... staten talar bara om hur det ska vara.
Följ oss på våra vägar genom Sverige...
www.luffarna.info.se
www.luffarna.webb.se


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

464 gäster, 4 användare (1 dolda)
Idd, ekont22, Sundance

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser