Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Parningsskydd för ökad befruktning!?!  (läst 1687 gånger)

Terés G

  • Inlägg: 65
    • Blekinge
Parningsskydd för ökad befruktning!?!
« skrivet: 11 mar-10 kl 12:10 »
  :)  ;)  :D

Jo, honan blir skadad av hannens klor.
Vet någon hur man syr eller var man köper ett "förkläde" till henne?
Hon har redan ett sår på ena sidan ryggen och vi vill inte låta honom skada henne igen. Därför är han arresterad, men då blir det inga befruktade ägg... Hur ska vi göra? Har någon några bra idéer?
/T
En underbar man, två söta barn, höns, ankor, katter, hund och liten gård.

Skytten

  • Inlägg: 7426
    • Skåne
SV: Parningsskydd för ökad befruktning!?!
« Svar #1 skrivet: 11 mar-10 kl 14:01 »
De finns "ridsadlar" för detta, och firmor som säljer fjäderfätillbehör har dem,
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

anders 67

  • Inlägg: 500
    • Dalarna
SV: Parningsskydd för ökad befruktning!?!
« Svar #2 skrivet: 11 mar-10 kl 14:13 »
Högberga har,tror jag
Fjällkor,rödkullor,telemarkskor,SRB-kor,dölekor,holsteinkor, lantrasfår,höns,grönsaksodling

Kicki

  • Inlägg: 721
  • Den som ser framtiden i motvind går åt fel håll.
    • Dalarna
    • Ensgårdens hemsida
SV: Parningsskydd för ökad befruktning!?!
« Svar #3 skrivet: 11 mar-10 kl 14:24 »
Ja Högberga har och de är även lätta att sy själv  om du först köper en därifrån och har som mall
Ensgården, 1 mil norr om Rättvik: Foundernära genbanksbesättning av Hedemorahöns   
 
Har kursverksamhet!

 

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Parningsskydd för ökad befruktning!?!
« Svar #4 skrivet: 11 mar-10 kl 20:31 »
Jag hittade en sida på nätet där någon hade klippt till sadlar av fleece. Billigt, inga sömmar och lätt att fixa till. Kan dock inte hitta den nu... Ska försöka fixa till mina Kalkondamer i morgon och fotografera.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

567 gäster, 2 användare
von tratt, javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser