Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Svartrotfrön bortskänkes  (läst 1487 gånger)

maimiti

  • Inlägg: 55
    • Västergötland
Svartrotfrön bortskänkes
« skrivet: 09 sep-12 kl 08:32 »
Jag har en massa svartrotfrö från egen odling. Det är sorten Nero från Nordgen. Har inte orkat rensa allt, så det är både rensat och orensat. Kommer inte att odla svartrot igen så jag skänker det jag har. Har ingen aning om antal frön, men det är ca 2 dl av de rensade fröna. Om någon har något att byta med, gärna någon gammaldags squash så blir jag förstås lite extra glad :)

LenaWB

  • Inlägg: 74
    • Uppland
SV: Svartrotfrön bortskänkes
« Svar #1 skrivet: 09 sep-12 kl 17:23 »
Vore jättekul, har tyvärr ingen gammaldags squash att byta med men du kan få egenskördade frön (förra året) från vanlig grön sommarsquash, tror den kallas Diamant, samt årsskördat dillfrö av Mammut, blir jättekrondill. Skriv din adress så skickar jag med ett föradresserat kuvert till dig. Du råkar inte ha sparrisfrön - är på jakt se äldre tråd!
Odlar själen och allt möjligt annat på tomten o odlingslotten i Spånga, samt på fritidsstället i Roslagen.  Älskar skog o mark, vovven o ja är perversa på att plocka svamp. Gjuter betongföremål, kardar o försöker spinna ull - har inte riktigt tid att jobba men vad göra...

maimiti

  • Inlägg: 55
    • Västergötland
SV: Svartrotfrön bortskänkes
« Svar #2 skrivet: 11 sep-12 kl 20:06 »
Jag har skickat privat meddelande till dig :)

Caija

  • Inlägg: 45
    • Västergötland
SV: Svartrotfrön bortskänkes
« Svar #3 skrivet: 12 okt-12 kl 13:54 »
Jag tar gärna en hög med frön, nån matsked eller så. :)
Om träden börjar dansa - Låt dem dansa!

Marikabarus

  • Inlägg: 6
    • -
SV: Svartrotfrön bortskänkes
« Svar #4 skrivet: 12 okt-12 kl 14:52 »
Älskar svartrötter, så jag skulle gärna ta emot lite fröer. Har tyvärr inget att byta med då jag fortfarande är i startgroparna med "landet".

 

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Svartrotfrön bortskänkes
« Svar #5 skrivet: 17 jan-13 kl 22:05 »
Har du kvar några frön? Jag kan nog skicka nåt tillbaka :)
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

498 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser