Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Problem att logga in?  (läst 2733 gånger)

admin

  • Administratör
  • Inlägg: 631
    • Alternativ.nu
Problem att logga in?
« skrivet: 18 feb-05 kl 16:51 »
Om du har problem att logga in i forumet, eller loggas ut igen så fort du byter sida, kan det bero på att du har webbläsaren inställd på att inte acceptera cookies. Då "tappar" du inloggningsinformationen varje gång du byter sida och loggas alltså ut igen.

Prova att ändra säkerhetsnivån, eller kanske smartare, bara ställ in så du accepterar cookies från www.alternativ.nu, så slipper du en massa skräp...  ;)  ("Våra" cookies används enbart för att spara din inloggingsinformation i forumet - vi samlar alltså inte in någon annan data om dig).

Inställningar för cookies hittar du i:

Opera: Verktyg-Inställningar-Personlig integritet
Firefox: Verktyg-Inställningar-Sekretess-Kakor
Internet Explorer: Verktyg-Internetalternativ-Sekretess

PS. Tänk på att logga ut när du lämnar forumet, om du sitter vid en allmän dator, t  ex på skola eller bibliotek, så ingen annan kan skriva här i ditt namn. Sitter du vid din egen dator hemma behövs det så klart inte.  :)


B-O

  • Inlägg: 9
Re:Problem att logga in?
« Svar #1 skrivet: 25 jan-07 kl 19:51 »
Hur accepterar jag cookies hos er då? Ser ingen hänvisning för detta.

Anders S

  • Inlägg: 6171
    • -
    • Fröodling.se
Re:Problem att logga in?
« Svar #2 skrivet: 15 feb-07 kl 20:52 »
Hej
Jag har problem att göra inlägg. Ofta får jag meddelandet "Ett fle har uppstått. Du måste vara inloggad" el dyl så fort jag försöker göra ett inlägg, fast jag just har loggat in.
Jag tycker problemet verkar dyka upp oregelbundet, men kanske är det kopplat till Mozilla 1.7.3.
Min cookie-inställning är "Allow cookies for the originating web site only".
Nu fick jag det att fungera genom att byta till Firefox.
Anders

Suresh

  • Inlägg: 14101
    • -
Re:Problem att logga in?
« Svar #3 skrivet: 15 feb-07 kl 20:54 »
Jag har haft samma problem med Mozilla Firefox, men det har försvunnit.

Och jag begriper inte varför


K.A.J

  • Inlägg: 786
  • På flygfotorunda.
    • Skåne
    • K.A.J:s Hemsida ; Vilda Webben
Re:Problem att logga in?
« Svar #4 skrivet: 28 mar-07 kl 09:14 »
Något irriterande fel i inloggningsproceduren! När jag har fått ett privat meddelande via E-mail klickar på den länken och loggar in. Klickar sedan på"privata meddelande" blir då utloggad igen och betraktad som gäst! Får då gå tillbaks och logga in den vanliga vägen, något irritersamt! >:(

Mvh K.A.J
« Senast ändrad: 28 mar-07 kl 10:14 av K.A.J »
Det är lättvindigare att förlöjliga än att undersöka, men inte så givande!

K.A.J

manna

  • Inlägg: 3788
    • -
Re:Problem att logga in?
« Svar #5 skrivet: 02 jun-07 kl 13:01 »
Jag loggar in, blir utloggad, loggar in, blir utloggad,... Ibland loggas jag ut bara jag klickar "svara", men då står mitt användarnamn ändå kvar under "användare online".

Har grejat med det tekniska på min sida burken, men det verkar inte hjälpa. Högst irriterande.

Någon som har en kvalificerad susning om vad mitt strul beror på?
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Mysla

  • Inlägg: 1554
    • Norrbotten
Re:Problem att logga in?
« Svar #6 skrivet: 02 jun-07 kl 13:12 »
Har du rensat dina cookies? "Grejat med det tekniska" kan ju innebära mycket i en dator. :)
« Senast ändrad: 02 jun-07 kl 13:17 av Mysla »

manna

  • Inlägg: 3788
    • -
Re:Problem att logga in?
« Svar #7 skrivet: 02 jun-07 kl 22:18 »
Japp, kakorna är kollade. Nu verkar saker fungera bättre igen, men det gör det alltså utan att jag har förändrat något sedan i fm. Fattar mig inte på tekniken...
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

javill

  • Inlägg: 11372
    • Blekinge
    • Glirnashopen
Re:Problem att logga in?
« Svar #8 skrivet: 04 jun-07 kl 09:49 »
Jag har också haft lite strul med att logga in. Fast bara så att jag måste logga in två gånger innan jag kommer till forumet. Lite konstigt är det allt och har varit så de senaste dagarna.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

 

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Re:Problem att logga in?
« Svar #9 skrivet: 02 aug-09 kl 11:32 »
Jag har också haft lite strul med att logga in. Fast bara så att jag måste logga in två gånger innan jag kommer till forumet. Lite konstigt är det allt och har varit så de senaste dagarna.
Jag har en tid fått upp "Felaktigt lösenord" den första gången jag loggar in.  Nu klickar jag bara på Radmatning direkt, och skrivet mitt lösenord när "Felaktigt lösenord" kommer upp.  Har Du Javill också kvar problemet?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

javill

  • Inlägg: 11372
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Re:Problem att logga in?
« Svar #10 skrivet: 02 aug-09 kl 14:39 »
Jag har en tid fått upp "Felaktigt lösenord" den första gången jag loggar in.  Nu klickar jag bara på Radmatning direkt, och skrivet mitt lösenord när "Felaktigt lösenord" kommer upp.  Har Du Javill också kvar problemet?


Nä, det löste sig av sig själv för drygt två år sedan.  ;) Numera loggar jag i och för sig sällan ut då jag har "egen" dator.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Problem att logga in?
« Svar #11 skrivet: 03 aug-09 kl 08:47 »
Då gissar jag på min webläsare härnäst.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

785 gäster, 6 användare
xaelanar, alternaiv, Lucy Rist, Stybben, Oskari, Klas Karlsson

* Forum

* Om tidningen Åter



- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser