Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tuppen står och hickar som han skulle kräkas - vad är fel?  (läst 2108 gånger)

Bubblaren

  • Inlägg: 605
  • På bilden: jag och tuppen Babe! Holländsk vithätta
    • Skåne
Min holländska vithättetupp (han är 6 mån) har för några dagar sen börjat dra sig undan och bara står för sig själv. Nu får han återkommande kräkrörelser. Så om fåglar kunde kräkas (för det kan de inte väl!) så hade jag trott att han skulle göra det. Har det fastnat något tro? Har "tvingat" i honom vatten. Han har forftarande röda haklappar etc så han är inte blek. Har känt utefter halsen för att hitta kvävan men inget speciellt som bullar ut.

Tacksam för råd!
Säljer avelsägg och matägg.
Titta in på Västerkullas gårdsförsäljning på Facebook  :-)

 

Guldvinge

  • Inlägg: 2
    • Småland
SV: Tuppen står och hickar som han skulle kräkas - vad är fel?
« Svar #1 skrivet: 15 okt-18 kl 14:31 »
Min holländska vithättetupp (han är 6 mån) har för några dagar sen börjat dra sig undan och bara står för sig själv. Nu får han återkommande kräkrörelser. Så om fåglar kunde kräkas (för det kan de inte väl!) så hade jag trott att han skulle göra det. Har det fastnat något tro? Har "tvingat" i honom vatten. Han har forftarande röda haklappar etc så han är inte blek. Har känt utefter halsen för att hitta kvävan men inget speciellt som bullar ut.

Tacksam för råd!



Hej,

Kom du på vad som var fel?
Eller gick det över?

Har en höna som gör exakt samma rörelser.

Någon annan som har haft erfarenhet av detta?

Tacksam för svar



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

278 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser