Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kottar i traktorn....  (läst 1503 gånger)

regnpipan

  • Gäst
kottar i traktorn....
« skrivet: 20 apr-10 kl 10:11 »
Ungarna lekte att de grillade kottar härom veckan. Detta gjordes över traktorns avgasrör. Givetvis tappade dem ner en och annan kotte... Skall jag bry mig eller kan jag strunta i detta? Ligger det någon fara i att strunta i kottarna?

(det gäller en gammel grålle)

torbjorn

  • Inlägg: 13750
    • Medelpad
SV: kottar i traktorn....
« Svar #1 skrivet: 20 apr-10 kl 19:20 »
Det är knappast någon fara. Det värsta som skulle kunna hända är väl att en del av en kotte kommer i kläm under en avgasventil så den inte kan stänga helt, men den kotten kommer nog att mosas eller brinna upp rätt snart.

GrävlingsJanne

  • Inlägg: 374
    • Uppland
    • Grävlingsnaturprodukter
SV: kottar i traktorn....
« Svar #2 skrivet: 20 apr-10 kl 22:14 »
Jag skulle gissa att kottarna kommer ut hoppande om du ger lite gas då du har startat traktorn.
http://www.gravlingsnaturprodukter.se
Bor på Gräsö, sysslar med skyddsjakt, skogsröjning, slipning av knivar, saxar, liar m.m. Säljer lädersmorning, salvor, tjärljus och mycket annat spännande.

regnpipan

  • Gäst
SV: kottar i traktorn....
« Svar #3 skrivet: 21 apr-10 kl 07:42 »
tackar. då avvaktar jag helt enkelt...

Aqualize

  • Inlägg: 420
SV: kottar i traktorn....
« Svar #4 skrivet: 22 apr-10 kl 22:37 »
Har du ingen ljuddämpare? Beroende på hur den är byggd kan det ju varit så att kottarna fastnat i den. Borde ju gå att ta bort den och vända upp och ner på och skaka, kanske kommer ut då "den naturliga vägen" :)

regnpipan

  • Gäst
SV: kottar i traktorn....
« Svar #5 skrivet: 26 apr-10 kl 11:58 »
inte helt lätt att ta isär eftersom det hela är rätt fastrostat, men jag kan ju göra ett försök.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

833 gäster, 2 användare (1 dolda)
Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser