Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Någon med skoter, tvåbandare?  (läst 1345 gånger)

Mårten Swärd

  • Gäst
Någon med skoter, tvåbandare?
« skrivet: 22 mar-10 kl 16:59 »
Tjena
Tänkte höra med er om det är någon av er som har en skoter, tvåbandare.. Skulle behöva en bild på hur skidan brukar se ut undertill.. Den jag köpte nu är så vansinnigt nedsliten under skidan att jag inte kan se hur det BORDE se ut.. Skulle behöva få en uppfattning om det brukar vara någon form av slitstål undertill och hur dessa i så fall ser ut. Så om någon här har en och har lust att ta ett foto skulle jag vara väldigt tacksam!

Lasse på Nyänget

  • Inlägg: 126
    • Medelpad
    • Nyänget
SV: Någon med skoter, tvåbandare?
« Svar #1 skrivet: 28 mar-10 kl 08:13 »
har just nu ingen skoterbild men ska försöka förklara ändå.
Mitt i skidan ska du ha ett styrstål. Består av ett rundjärn (fast av stål) med två eller tre skruvar fastsvetsade som du ska skruva fast i skidan.
Utan detta styrstål är du förmodligen rätt chanslös att styra ditt "åbäke".
Körtekniken med dubbelbandare är lite olik en enkelbandare. När du svänger ska du försöka få din kropps tyngdpunkt mot "ytterkurvan", alltså välta skotern utåt i kurvorna.
Vilken modell har du skaffat?

Lasse på Nyänget

  • Inlägg: 126
    • Medelpad
    • Nyänget
SV: Någon med skoter, tvåbandare?
« Svar #2 skrivet: 28 mar-10 kl 08:15 »
Glömde att säja att hur själva skidan ser ut har mindre betydelse så länge den är hel. Plåten ska bara hjälpa till att bära skidan i snön


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

355 gäster, 4 användare
xaelanar, Lucas Axman, pjsl, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser