Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kraftuttag för långt?  (läst 16258 gånger)

Anette

  • Inlägg: 785
  • Bor på landet i Skåne
    • Skåne
    • Solgläntan, livet på en gård
SV: kraftuttag för långt?
« Svar #40 skrivet: 17 jun-09 kl 23:35 »
Idag körde vi. Det gick jättebra. Lite krokigt och lite missar här och där i början men å vad vackert det blev. Mannen körde så bra. Han tyckte det var så roligt så jag fick inte köra men det gjorde inget. Det var nästan för bra för att vara sant. Slåtterbalken har stått oanvänd i evigheter i maskinhallen men fungerade ändå så bra. Tack alla snälla människor för hjälpen.

Mvh Anette
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: kraftuttag för långt?
« Svar #41 skrivet: 18 jun-09 kl 00:54 »
Hälsa från mej att jag tycker Du ska få vara med och leka också!  Du behöver nog också öva.  För visst är det härligt kul att köra med slåttermaskin!  :D :D
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

K.A.J

  • Inlägg: 786
  • På flygfotorunda.
    • Skåne
    • K.A.J:s Hemsida ; Vilda Webben
SV: kraftuttag för långt?
« Svar #42 skrivet: 18 jun-09 kl 10:15 »
Hur ser det ut, har Ni börjat klippa mitt i fältet? Man brukar börja med en ytterrunda och kör sedan samma håll in mot mitten, för att inte "köra" ner mer än nödvändigt. Sedan vänder man och tar ytterrundan till sist för den kan vara besvärlig med stopp och risk för att skada kniven! Då är det bra att ha det mesta hugget. Syns inte riktigt på bilden hur Ni har gjort.
Det är lättvindigare att förlöjliga än att undersöka, men inte så givande!

K.A.J

Anette

  • Inlägg: 785
  • Bor på landet i Skåne
    • Skåne
    • Solgläntan, livet på en gård
SV: kraftuttag för långt?
« Svar #43 skrivet: 18 jun-09 kl 10:50 »
Hrm, ja vi körde bara lite fram och tillbaka i en hage för att testa :-[ Det skulle ändå komma regn idag så vi slog inte jättemycket. På Lördag är det allvar då ska vi slå på riktigt, det ska komma många soliga dagar efter det. Och jag ska väl också försöka mig på att slå lite :)
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: kraftuttag för långt?
« Svar #44 skrivet: 18 jun-09 kl 11:46 »
Ja, god jakt, då, jag menar, god skörd!  På oregelbundna fält med stenar och trassel kan man få god användning för sin hjärna, för sitt strategiska tänkande!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser