Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  rödkålsrecept, men inte bara sallad, finns det?  (läst 2184 gånger)

Filifjonkan

  • Inlägg: 4
rödkålsrecept, men inte bara sallad, finns det?
« skrivet: 19 jan-09 kl 23:29 »
Jag har ett fint rödkålshuvud som ligger i matkällaren i väntan på tillagning. Jag är bara så nyfiken på om någon har något gott recept på maträtt med rödkål men som inte är ett salladsrecept. Vill ju gärna att min familj ska bli nöjd över den nyttiga mat jag försöker lära dem äta så jag känner att jag behöver hjälp av någon "kålkunnig".
Tacksam på förhand.

Pip

  • Inlägg: 806
  • Pip
    • Uppland
SV: rödkålsrecept, men inte bara sallad, finns det?
« Svar #1 skrivet: 20 jan-09 kl 11:04 »
tja, du kan ju alltid koka "rödkål", som den man äter på julen i sverige, trots att julen är över. I vissa skandinaviska länder kan man äta den lite året runt, och det kan du ju alltid anamma.

Rödkål
ev. lök
svartvinbärssaft
mal: nejlika och kryddpepparkorn
salt

Herrarna i hagen

  • Inlägg: 56
  • Naturnära upplevelser för hbt-personer.
    • Herrarna i Hagen
SV: rödkålsrecept, men inte bara sallad, finns det?
« Svar #2 skrivet: 20 jan-09 kl 11:30 »
Gör en kål låda m lite blandat i=)
Eller en gratäng.
Glada hbt:are på landet.

Sommartorparn

  • Inlägg: 2834
SV: rödkålsrecept, men inte bara sallad, finns det?
« Svar #3 skrivet: 20 jan-09 kl 11:58 »
Gör kåldolmar på rödkål. Själv gör jag surkål på rödkål på hösten och sen har jag ett antal burkar som antingen kan användas till sallad eller kokt på julaktigt sätt t ex. Tillsammans med surkålen på vitkål har jag färdiga vitaminer hela vintern. Tycker det känns jobbigt med kålrecept, så då är det praktiskt att ha förberett allt på en gång.

Znibban

  • Inlägg: 1407
    • Skåne
SV: rödkålsrecept, men inte bara sallad, finns det?
« Svar #4 skrivet: 22 okt-15 kl 14:45 »
Jag är också på jakt efter nå´t recept till rödkål. Inte julmat!!!!!!!
Vad gör ni med er rödkål?

LimJans

  • Inlägg: 8907
    • Dalarna
SV: rödkålsrecept, men inte bara sallad, finns det?
« Svar #5 skrivet: 22 okt-15 kl 16:14 »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

427 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser