Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  var köper man barf?  (läst 12564 gånger)

orion

  • Inlägg: 17
var köper man barf?
« skrivet: 11 nov-08 kl 23:25 »
hej...
jag undrar om någon vet var i göteborg man kan köpa barf?

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
SV: var köper man barf?
« Svar #1 skrivet: 12 nov-08 kl 00:04 »
Gå in här:
http://www.jipotimas.se/
och klicka på Återförsäljare, det finns en i Göteborg.
          Mvh
     Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Edgar

  • Inlägg: 3246
    • -
    • Kennel Hustomten
SV: var köper man barf?
« Svar #2 skrivet: 12 nov-08 kl 08:57 »
Hej!

Poffas Hundshop har också en del i det segmentet.

Edgar

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: var köper man barf?
« Svar #3 skrivet: 12 nov-08 kl 09:09 »
Det finns även på www.bravodjurfoder.se
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

orion

  • Inlägg: 17
SV: var köper man barf?
« Svar #4 skrivet: 12 nov-08 kl 11:16 »
tack... :)

Birgit

  • Inlägg: 2897
SV: var köper man barf?
« Svar #5 skrivet: 13 nov-08 kl 14:44 »
Gillade matschemat Charlotte ;) Lite mer naturliga tankar om hundars beteenden och behov!

Iselin

  • Gäst
SV: var köper man barf?
« Svar #6 skrivet: 06 feb-10 kl 19:14 »
www.barfworld.com

är ett BRA ställe.

du kan köpa BARF i vilken matvarubutik som helst!

Gösta

  • Inlägg: 1630
SV: var köper man barf?
« Svar #7 skrivet: 07 feb-10 kl 17:00 »
Vi på Vreta säljer BARF från kanin!
Mage fryst i 1-kilos paket = 30:-/kg
Skrov fryst i påsar om 1 - 4 kg = 25:-/kg
Hjärta, lungor i 1,5 kg påse = 30:-/kg
mail@vretakaningard.se

Elcyion

  • Inlägg: 85
    • Uppland
SV: var köper man barf?
« Svar #8 skrivet: 17 feb-11 kl 22:42 »
Nordic hundfoder säljer också ren oxkross. I stort sett har alla färskfoderföretag någon form av rent kött. Några få undantagna. Sen kan du köpa kött i mataffären också (om de har på erbjudande) samt försöka lära känna jaktlaget för mindre attraktiva delar (lever, hjärta, njure...)
En blogg om två aristokratiska katter som bor ihop en vanlig "svensson-matte"  http://k-r-i-s.bloggplatsen.se/

BK

  • Inlägg: 266
    • Västmanland
SV: var köper man barf?
« Svar #9 skrivet: 27 feb-11 kl 23:43 »
Nordic hundfoder säljer också ren oxkross. I stort sett har alla färskfoderföretag någon form av rent kött. Några få undantagna. Sen kan du köpa kött i mataffären också (om de har på erbjudande) samt försöka lära känna jaktlaget för mindre attraktiva delar (lever, hjärta, njure...)
Nordic har också vom i korvar och malen lax i korvar,

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: var köper man barf?
« Svar #10 skrivet: 28 feb-11 kl 20:47 »
djurbutiken i kållered vid elgiganten har fryst foder...kommer inte ihåg vad butiken heter :P...
Fjäderfän och kaniner

ManiacDarling

  • Inlägg: 227
    • Västergötland
SV: var köper man barf?
« Svar #11 skrivet: 03 apr-11 kl 21:45 »
Jag har handlat på Arken Zoo, (tidigare hette butiken Huveröds) på Backaplan Hisingen, de har frysdiskar med mat från "nordic "och "bravo" samt mat från det norska företaget "vom og hundemat". De hade tidigare kycklingskrov och annat från Jippotimas men tyvärr har de slutat sälja Jippotimas. (tror det var för svalt intresse och dåliga leveranstider)

Mina erfarenheter av Poffas hundshop i Mölndal(?) - detta har jag också testat en gång till min hund (min hund var lite kräsen, och åt hellre sina kycklingskrov och liknande så jag slutade med poffa-fodret). Hon säljer frysta "korvar" av malda delar från nöt. Glömde fråga henne om vilka delar och inälvor som ingår, men benbitarna är också nermalda tillsammans med köttet så är inte säker på om man behöver tillsätta extra kalk till detta foder. Hon som äger hundshopen rekommenderade ett rent spannmålsfoder från ett svenskt företag(Magnussons tror jag det hette - säljs också i hennes butik) som komplement till "poffa-korvarna" samt tabletter med vitaminer och mineraler, alltså är detta inget fullfoder(till skillnad från t.ex Bravo och Nordic-burgare/korvar), och svårt att "hardcore-Barfa" om man vill ha full kontroll vad hunden äter i form av inälvsmat, mineraler, vitaminer, kalk.
« Senast ändrad: 03 apr-11 kl 21:48 av ManiacDarling »

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: var köper man barf?
« Svar #12 skrivet: 04 apr-11 kl 13:19 »
djurbutiken i kållered vid elgiganten har fryst foder...kommer inte ihåg vad butiken heter :P...
arken zoo heter den...samma som på backaplan...
Fjäderfän och kaniner

lenaarv

  • Inlägg: 1
    • Gästrikland
SV: var köper man barf?
« Svar #13 skrivet: 16 dec-11 kl 20:27 »
Vi på Vreta säljer BARF från kanin!
Mage fryst i 1-kilos paket = 30:-/kg
Skrov fryst i påsar om 1 - 4 kg = 25:-/kg
Hjärta, lungor i 1,5 kg påse = 30:-/kg
mail@vretakaningard.se

Hej!
Kan ni skicka beställningar eller måste man handla direkt hos er?
Frågar för att jag bor i Gävle.

Hälsningar Lena

Erica

  • Inlägg: 422
    • Gästrikland
    • alsjöbergets kennel
SV: var köper man barf?
« Svar #14 skrivet: 16 dec-11 kl 20:52 »
Bor du i Gävle är ett tips att köpa råa kycklinghalsar från Ockelbo Kyckling. Siw åker in till Gävle o levererar till några butiker varje tisdag, så du kan ringa henne om du inte vill åka hit till Ockelbo. Se www.ockelbokyckling.se
för mer info.
Gift, två barn,
Gotlandskaniner G 677, Svensk Pälskanin G 45, Mellerudskaniner M677
Gestrikefår G 1720 samt dvärgvädurar


Jamillia

  • Inlägg: 11
    • Närke
    • Nässlegården
SV: var köper man barf?
« Svar #16 skrivet: 22 maj-12 kl 08:57 »
Vet nån var man köper barf-mat i/runt Örebro? Hittills har jag antingen köpt Nordic hos återförsäljare eller beställt på Jipotimas. Men frakten är så dyrt när man beställer och Nordic foder tycker jag inte så mycket om. Jag vill helst ha kött/ben som inte är malet.
www.nasslegarden.se
___________________________________________________________________________________________
Hundpassning på landet   -     Gotlandskaniner, Hedemora, Australorp

lusen2008

  • Inlägg: 153
    • Uppland
SV: var köper man barf?
« Svar #17 skrivet: 06 dec-12 kl 23:09 »
Hej!
Kan ni skicka beställningar eller måste man handla direkt hos er?
Frågar för att jag bor i Gävle.

Hälsningar Lena

ja bor strax utanför gävle och köper wom og hundemat på arken zoo i Valbo, även geflebors zoo har nån typ av fryst hundfoder vet ja (har inte kollat vad) 

men min äldsta hund va dock väldigt känslig för byte till färskfoder, hon hamnade på ulltuna djursjukhus i 2dygn med dropp av diarré -hon lämnade alla gamla kulor när ja blandade så de vart nog för snabbt byte..  de kalaset gick på 7000 innan folksam ersatte lite, så de stannade på 2800kr, å då hade ja andra hunden där för 6veckor sen, för hon var jättedålig, de va samma kostnad då.. inte kul.. men vad gör man..  fick även bekräftat att äldsta har patella luxation.. så de ska kollas närmare och ev opereras.. jaja, allt på en gång så kanske de kan få vara bra sen?? precis kommit hem med henne nu, va ju såklart mitt i snöstormen vi fick åka iväg med henne, mitt i natten med, väcka dottern på 4 och åka iväg.. sen hann sambon bara vila 2½timme innan han skulle till jobbet.. sen sov han tills dottern skulle lägga sig..

Mångsysslare

  • Inlägg: 55
    • Värmland
    • Sörgården
SV: var köper man barf?
« Svar #18 skrivet: 06 jan-13 kl 06:30 »
Vill någon ha slakt-/styckningsrester eller inälvor är det bara att höra av sig till närmaste småskaliga slakteri. Det kan vara lite ojämn tillgång, men jag själv har stått och slängt bl a 32 hjärtslag av lamm då ingen ville ha just då :-( Fett- och köttslamsor efter styckning blir det också en del. Inte analyserat, men våra hundar har inte ätit annat, utom matrester förstås, på 1,5 år (bc och östlaika). Vi finns söder om Kristinehamn, skicka meddelande om någon är intresserad. Pris 7-10 kr/kg malet/omalet.
60 tackor, en del köttdjur, höns och kaniner, hundar o katt. Skog och mark. Godkänt gårdsslakteri och -butik, och har alltid självhushållning som grundtanke.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

750 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser