Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Alternativ marknad?!  (läst 8292 gånger)

pussling

  • Inlägg: 249
  • Notorisk stickare
    • Dalsland
Pris stickad tröja
« Svar #20 skrivet: 21 jul-05 kl 20:33 »
Räkna med materialkostnaden x 2.  Då ingår slätstickning med resårmuddar. Strukturmönster som tar längre tid får vi diskutera. Föredrar modeller med raglanskärning och enfärgade eller få färger pga vissa problem att få överfört det ögonen ser till fingrarna numera. Jag stickar helst i naturmaterial.Hur låter det? Om du tycker det är ok får du ge mig dina mått. Vilka som behövs finns redan i tidigare inlägg. Om du inte hittar, så be mig repetera dem.
En dag utan stickning är en förlorad dag.
En dag utan ny kunskap är nästan lika illa.
LeWi=jag

Skogstrollet

  • Inlägg: 251
    • Skåne
Re:Alternativ marknad?!
« Svar #21 skrivet: 25 jul-05 kl 12:18 »
Pussling - vet du om att det ska vara en marknad ovanför Göteborg nu i augusti   :o
Tjejen som anordnar den vill jättegärna ha material av "din sort" där. Hon har mobil, där hon tar emot sms på 070-625 40 66, hon kan vara svår att få tag på personligen...

/skogstrollet

pussling

  • Inlägg: 249
  • Notorisk stickare
    • Dalsland
Re:Alternativ marknad?!
« Svar #22 skrivet: 25 jul-05 kl 12:32 »
Skogstrollet! Jag hade ingen aning alls, tack för tipset!
Jag ringer o kollar vad som gäller osv. ;D
En dag utan stickning är en förlorad dag.
En dag utan ny kunskap är nästan lika illa.
LeWi=jag

Skogstrollet

  • Inlägg: 251
    • Skåne
Re:Alternativ marknad?!
« Svar #23 skrivet: 26 jul-05 kl 21:19 »
Lycka till vetja  ;)

/skogstrollet

rebbiz

  • Gäst
Re:Alternativ marknad?!
« Svar #24 skrivet: 30 jul-05 kl 23:32 »

Kul att du har gott o säga om oss  :)
Vi har officiella öppet tider i butiken mellan typ 10.00-17.00 sju dagar i veckan. I sommar har vi haft caféverksamhet mellan kl 11.00 och 16.00, men är vi i närheten (och det är vi som regel) och kaffet håller sig varmt är ni välkomna.
Välsorterad eko-butik o vegetarisk/vegansk mat, mötesplats för konstnärer, alternativare, självförsörjare, nyfikna, glada, initsiativrika, inspirationssökare, kräsna, poeter, musiker, teaterfolk, vanligt folk, unga, gamla, långa, korta, snälla..... Ring gärna för info och beställningar 0709163758, hemsida är på G

Väl Mött

rebbiz

  • Gäst
Re:Alternativ marknad?!
« Svar #25 skrivet: 30 jul-05 kl 23:35 »
Alltså Skärfva gård då....som jag nämnde i senaste inlägget

Sanna

  • Gäst
Re:Alternativ marknad?!
« Svar #26 skrivet: 16 aug-05 kl 16:48 »
Någon som känner till någon marknad i (håll i er nu) Stockholm?

Sanna

Desirée

  • Gäst
Re:Alternativ marknad?!
« Svar #27 skrivet: 23 sep-05 kl 16:08 »
Känner inte själv till det men hittade detta på internet, om det kan vara något.

http://www.bondensegen.com/


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

757 gäster, 2 användare (1 dolda)
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser