Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  nån som har lama?  (läst 1055 gånger)

AK

  • Gäst
nån som har lama?
« skrivet: 30 maj-07 kl 00:38 »
Söker referenser från folk som har lama. Funderar på att skaffa en som hjälper oss vakta fårflocken mot räv mm. PS jag har hittat hejdeholm.se men det måste väl finnas fler som har lamor. Eller...?

nysse

  • Inlägg: 307
Re:nån som har lama?
« Svar #1 skrivet: 30 maj-07 kl 12:47 »
Jeg er også interesseret i lama og alpaca, men synes de er enormt dyre. Er begyndt at spare penge sammen.....
Har tlf.nr. til en i Ystad der har lamaer. Skal se om jeg kan finde det til dig.

Dandelia

  • Gäst
Re:nån som har lama?
« Svar #2 skrivet: 30 maj-07 kl 12:54 »
Är lamor vaktdjur? Intressant! Annars finns pyrenéhundar. De är avlade för att vakta "boskap". De lever med sin flock och skyddar den mot angripare. Mycket effektivt!

/Dandelia


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

428 gäster, 1 användare
RickardR

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser