Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Agda foder/vattenautomater, någon som provat?  (läst 4044 gånger)

Lini

  • Inlägg: 41
    • Hälsingland
Agda foder/vattenautomater, någon som provat?
« skrivet: 25 maj-19 kl 14:21 »
Var på granngården tidigare och såg några riktigt snygga foder och vattenautomater av metall där. Undrar nu om det är någon som har provat dom? Hönshusbygget går lite långsamt på grund av vädret, men det börjar väl bli dags att leta efter sånt här snart.  ;D


simon.arvestrand

  • Inlägg: 774
    • Östergötland
SV: Agda foder/vattenautomater, någon som provat?
« Svar #1 skrivet: 26 maj-19 kl 07:50 »
Foderautomaten till höger har jag haft hängande hos hönsen,  klarade ett år ungefär sedan ramlade botten ner, klarade inte miljön

Karlsdotter

  • Inlägg: 1466
    • Ångermanland
SV: Agda foder/vattenautomater, någon som provat?
« Svar #2 skrivet: 26 maj-19 kl 09:40 »
Jag har både foder och vatten agdor. Vatten behållaren funkar bra än så länge. Fodermodellen tycker jag det är för stora hål i, mina höns river ut allt foder på under en timme. Funderar på att klippa till en plast att sticka ner på insidan så att hålen går att reglera

Hönsosånt

  • Inlägg: 6
    • Halland
SV: Agda foder/vattenautomater, någon som provat?
« Svar #3 skrivet: 18 jun-19 kl 10:10 »
Jag har haft en vattenautomat hemma. Den läckte så jag fick lämna tillbaka den. Håller med om att det är fin design! Tror dock inte att kvaliteten är den bästa. Plasten i vattenautomaten verkar spröd, såg en i butiken som hade gått sönder. Har själv köpt äggsnurran som finns i serien och när jag kom hem upptäckte jag att det fattas nät i den om ca 1 cm2. Orkade dock inte åka och byta så jag hoppas den funkar ändå.

Bredablikk

  • Inlägg: 2
    • Västerbotten
SV: Agda foder/vattenautomater, någon som provat?
« Svar #4 skrivet: 08 jun-20 kl 23:32 »
Jag köpte en sådan vattenautomat också och var nu ute och letade ett bättre alternativ.
Min läker något fruktansvärt! 
Nåterågon som har testat nippelpaket och gjort en egen modell?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

252 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser