Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hur funkar åldersavdrag försäkring  (läst 746 gånger)

Kalle Turesson

  • Inlägg: 13
hur funkar åldersavdrag försäkring
« skrivet: 23 feb-19 kl 11:34 »
Har en skada som jag får 25 % åldersavdrag på. Betalar jag 25 % av fakturan eller är det försäkringsbolaget som ersätter med 25 %

 

torbjorn

  • Inlägg: 13744
    • Medelpad
SV: hur funkar åldersavdrag försäkring
« Svar #1 skrivet: 23 feb-19 kl 11:52 »
Då betalar försäkringsbolaget 75 % och du 25 %. Detaljerna i hur fördelningen görs får du, hantverkaren som ska ha betalt och skaderegleraren göra upp om. Viss ledning kan du få genom att lusläsa ditt bolags försäkringsvillkor.  Antingen kan man tänka sig att hantverkaren skickar faktura till försäkringsbolaget, som betalar den och fakturerar dig för 25 % av beloppet. Eller också skickar hantverkaren faktura till dig, som du betalar, mot kvitto och fakturakopia betalar sedan försäkringsbolaget 75 % till dig.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

704 gäster, 1 användare
Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser