Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tips om grossister sökes.  (läst 1285 gånger)

ensamhet

  • Inlägg: 3969
    • Lappland
Tips om grossister sökes.
« skrivet: 10 sep-18 kl 15:52 »
När jag haft bilverkstad och kiosk, så har det inte varit någon sak att hitta grossister att handla hos.

Men nu när jag söker grejor inom bygg, är det nästan omöjligt att handla utan de bara hänvisar till Bolist och liknande och där får man inge rabatter.
Känns lite tokigt att man ska behöva handla på butiker i Tyskland, Polen, Litauen mm. för att få vettiga priser.

Nån som kan tipsa om var man kan köpa hängrännor, spik, isolering, el produkter mm.
 

Anders G.

  • Inlägg: 1039
    • -
SV: Tips om grossister sökes.
« Svar #1 skrivet: 11 sep-18 kl 10:31 »
Har inte dina anställda några gamla kontakter och kan hänvisa till grossister? Dina elektriker eller takplåtslagare borde ju veta...

ensamhet

  • Inlägg: 3969
    • Lappland
SV: Tips om grossister sökes.
« Svar #2 skrivet: 11 sep-18 kl 10:47 »
Har inte dina anställda några gamla kontakter och kan hänvisa till grossister? Dina elektriker eller takplåtslagare borde ju veta...

Vilka anställda??

piggetröska

  • Gäst
SV: Tips om grossister sökes.
« Svar #3 skrivet: 13 sep-18 kl 22:39 »
Har inga tips på grossister.

Har däremot hört om folk som när de skall renovera sina kåkar och använda mycket virke tagit in 'anbud' från leverantörer / brädgårdar.

Den lokala mindre byggmarknden kan kanske inte hålla bmax o bhaus låga priser. Men ev istället ge 'trogen kund' rabatt. Då spar man tid och bensin/diesel pengar på att slippa köra till dessa KöpLadeCentra.

Piggetröskan

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14416
    • Östergötland
SV: Tips om grossister sökes.
« Svar #4 skrivet: 13 sep-18 kl 23:17 »
Elprodukter köpte jag på Selga. Med lite tur och en antydan om att man skulle köpa mycket så blev det bra rabatt. Men idag vete sjutton, internet är billigare.

Isolering mm är helt klart billigast på byggauktioner. Konkursauktioner där man ger ett skamligt lågt pris bara för att partiet är för stort för den vanlige villafixaren.

Vanlig träskruv köper jag av de här https://www.proffsproduktershop.se/ , de har alltid extraerbjudanden som blir tillräckligt bra.

Men det går ju att ta en runda till Tyskland eller Polen och handla med. Har en bekant som bygger mycket i sten, och han säger att det lönar sig rätt fort att åka ned till Tyskland och handla, även om det bara är en större personbil man fyller.

Skröpeltorparn

  • Inlägg: 92
    • Uppland
SV: Tips om grossister sökes.
« Svar #5 skrivet: 14 sep-18 kl 09:17 »
Kan bekräfta, ställer man samman en lista på material, det räcker med materal för några tusenlappar, och lämnar in offertförfrågan så har jag hittills alltid fått priser från bygghandel (XL-bygg, Bolist,Beijer osv) ordentligt under Byggmax, Bauhaus och liknande. Efter några vändor när man är känd brukar det bli ännu bättre.
I färgaffären frågade jag, fick då ett konto med ca 20% rabatt på det mesta.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

603 gäster, 7 användare (1 dolda)
xaelanar, ktulo, per.martinsson, Banelinjen, ärt, Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser