Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Väldigt ung mamma  (läst 910 gånger)

Rike

  • Inlägg: 56
  • Ullish
    • Västergötland
Väldigt ung mamma
« skrivet: 20 aug-18 kl 23:46 »
Hej
Jag har en liiiten dam på knappa 23 veckor som absolut vill bli mamma. Efter 4 dagar i tupphuset gick hon raka vägen till sitt rede och lade sig. På ett plastägg. Så hon fick 3 ägg. Så började hennes syster. Lika gammal. Lika liten och lägga sig. Gjorde samma procedur med henna. 4 dagar tupphuset. Men samma. Raka vägen till redet och nu ligger hon oxå på tre ägg. Alla andra som jag vill avbryta ruvningen på fungerar tupphus grejen.
Hur unga kan de vara? De har bara lagt ägg i ca tre veckor. Ingen Aning vad för ras. Svarta. En är friserad en vanlig. Och d är dvärghöns. För de är så otroligt små. Fick blå ägg av honom jag köpt mina första höns av och hans dotter kläcker fram olika raser och då får han ta över de hon inte vill ha och där blandar de sig med de han redan har. Kan säga att trots de kläcktes ur blåa ägg lägger de ljust beige bruna ägg. Små ägg.
Men de är så otroligt unga.
Hur unga har ni haft som ruvat?
De kommer att vara knappt 26 veckor då de blir mammor. //rike
Ullish


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

357 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser