Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hydroponisk odling?  (läst 2731 gånger)

Angellore

  • Inlägg: 8
Hydroponisk odling?
« skrivet: 14 aug-18 kl 20:14 »
Hej! Har läst många som skrivit att man ska sluta med näringstillskott en vecka innan man skördar, att det annars blir konstig smak, men detta blir ju krångligt om man har en stor behållare med många salladshuvuden och skörda ett i taget. Hur fungerar det?

MVH

 

Landet

  • Inlägg: 803
    • Västerbotten
SV: Hydroponisk odling?
« Svar #1 skrivet: 14 aug-18 kl 23:19 »
Hej! Har läst många som skrivit att man ska sluta med näringstillskott en vecka innan man skördar, att det annars blir konstig smak, men detta blir ju krångligt om man har en stor behållare med många salladshuvuden och skörda ett i taget. Hur fungerar det?

MVH
Har du satt dom samtidigt så kommer ju inte huvud nr 7 behöva växa mer (ha mer näring) efter att du har skördat nr 1. Så jag skulle ha slutat ge näring en vecka innan första skörd och sedan bara vattnat eller gett svag näringslösning.

Skickat från min AGM X1 via Tapatalk


tropfrog

  • Inlägg: 1755
    • Västergötland
SV: Hydroponisk odling?
« Svar #2 skrivet: 15 aug-18 kl 15:35 »
Hej! Har läst många som skrivit att man ska sluta med näringstillskott en vecka innan man skördar, att det annars blir konstig smak, men detta blir ju krångligt om man har en stor behållare med många salladshuvuden och skörda ett i taget. Hur fungerar det?

MVH

En ide är kanske att smaka innan man slutar med näringstillskott? Jag har då aldrig ändrat något, skördar en och sätter en ny på samma ställe. Tycker inte att jag känner något fel på smaken.

MVH
Magnus


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

360 gäster, 6 användare
xaelanar, Gröfre Slissing, ärt, Ylven, Be, tangloppen

* Forum

* Om tidningen Åter



- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser