Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Småland ödehus  (läst 3296 gånger)

lupinovallmo

• Gäst
Småland ödehus
« skrivet: 26 maj-18 kl 22:48 »
Hej!

Någon som känner till mark till salu med eller utan stuga/ödetorp i Kronoberg?

Tacksam för alla svar :-)

malarmaster

• Småland
SV: ödehus
« Svar #1 skrivet: 01 jun-18 kl 19:19 »
4 ha skogsmark med torp i ren. behov. steglehylte i södra delen av Alvesta kommun. Beg. pris 350000, torpet heter Skarpabacken i. kolla hemnet

lupinovallmo

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 09 jun-18 kl 19:58 »
Tack för tipset, tyvärr är det borttaget. Tycker att jag kollar hemnet regelbundet  :(

malarmaster

• Småland
« Svar #3 skrivet: 10 jun-18 kl 00:11 »
 du får kolla varje dag,marknaden är het o tyskar,holländare och danskar står i kö. just objektet steglehylte var jag själv lite intresserad av men ligger lite för avigt till i förhållande till Växjö. Men kolla tingsryds kommun,där finns ofta torp eller Lessebo kommun,glasriket med massor av billiga hus. avfolkningsbygd men inte alls tokigt egentligen.Nära till både Växjö och Kalmar. Själv har jag en torpstuga men tycker att civilisationen kommer alltför nära med nybyggen m.m. Kan dock inte lämna kommunen då jag är politiker så jag får leta i grannskapet.

sayerbýr

• sayerbýr - woodcutter settlement
    • -
    • Sayerbýr - Woodcutter farm
« Svar #4 skrivet: 10 jun-18 kl 09:00 »
Letar du ödehus ska du få ett tips som hjälpte mig.

- Gå in på hitta.se/kartor
- Välj tomter utan att zooma in max
- Sök av området du tänker dig efter enskilda tomter
- När du hittat en fastighet som verkar bra. Ta betäckningen och via lantmateriet.se begär ut ägare
- Googla ägaren och ring/skicka sms/skicka brev
- Var beredd på några nej/några dyra/ men ditt guldkorn finns där med stor sannolikhet

Good luck chuck!
http://sayerbyr.wordpress.com - En mark utan tillfartsväg, en liten stuga utan el eller vatten på traditionellt sätt. 1.5 mil in i skogen från närmaste tätort, 2km till närmaste hus och 300 meter från något som kan kallas farbar stig/väg. Novis på många sätt med ett öppet sinne för nya lärdommar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser