Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Jämtland Mellan Kvikkjokk och Östersund ca dvs  (läst 1223 gånger)

RickardR

• Dalarna
Jämtland Mellan Kvikkjokk och Östersund ca dvs
« skrivet: 10 apr-18 kl 17:52 »
Söker Mark, gård, torp eller ruckel och kriterier jag har är:

Fjällnära 
Vattennära

Vad är då nära?

Fjällnära är väl att åtminstone kunna se fjällen i horisonten eller närmare.
Vattennära är ca 200 meter till sjö, bäck eller källa av något slag (grävd brunn ev)

Om det finns skog för egen vedproduktion (behöver alltså inte vara mer)  så är det ett plus! så jag söker inga stora fastigheter med virkesförråd dvs

Mvh Rickard
den som frågar är aldrig vilsen

ensamhet

• Lappland
SV: Mellan Kvikkjokk och Östersund ca dvs
« Svar #1 skrivet: 10 apr-18 kl 18:39 »
« Senast ändrad: 10 apr-18 kl 18:44 av ensamhet »

RickardR

• Dalarna
« Svar #2 skrivet: 10 apr-18 kl 20:33 »
https://www.hemnet.se/bostad/gard-dikanas-vilhelmina-kommun-dikasjo-21-5030447

Köp det här, så kan jag köpa en tomt av dig.
tack för tips, uppfyller med råga alla kriterier både öppna och dolda;) 

RickardR

• Dalarna
« Svar #3 skrivet: 18 apr-18 kl 14:56 »
Huset är nog bara att klappa ner då det troligen stått tomt sen -99 (dödsbo) och kan då varit väldigt eftersatt +20år till. Priset är också högt om man bara ser till skog och mark sen vet jag inte värdet av närheten till fjällanlägging är
Så vad skulle du betala för en Tomt "ensamheten" ?

ensamhet

• Lappland
« Svar #4 skrivet: 18 apr-18 kl 17:06 »
Huset är nog bara att klappa ner då det troligen stått tomt sen -99 (dödsbo) och kan då varit väldigt eftersatt +20år till. Priset är också högt om man bara ser till skog och mark sen vet jag inte värdet av närheten till fjällanlägging är
Så vad skulle du betala för en Tomt "ensamheten" ?

Huset behöver inte vara dåligt, det är ett helt annat klimat här uppe än söderut.
Som ett exempel, där jag har mina hus finns ett som stått tomt ca 40 år och det ser fint ut jämfört med ett hus i centrala Lund som det bor folk i och jag trodde var en rivningskåk.

Hur värdet påverkas av närheten till fjällanläggning och andra fritidshusområden.
Pris på tomter och hus varierar kraftigt och en del ställen ligger i samma prisklass som Umeå.
Så det behövs nog undersökas noga och jämföra med andra.

Om du skulle få för dig att åka och titta, kan jag följa med.
Finns även möjlighet att sova över hos mig.
Det vekar bara vara 14-15 mil från mig

olivia.k

• Jämtland
« Svar #5 skrivet: 23 apr-18 kl 19:39 »
Huset är nog bara att klappa ner då det troligen stått tomt sen -99 (dödsbo) och kan då varit väldigt eftersatt +20år till.

Vad är det här för dumheter? Mitt hus hade stått tomt betydligt längre än 20 år och det är inget fel på det. Här i norrland är det inte fuktigt som i södra Sverige, så timmerstommar är ofta i bra skick om det inte regnat in. Tänk vad tragiskt det vore om okunniga människor från södra Sverige åker till norrland och river hus bara för att de tror att de är lika skadade som fuktskadade hus i södra Sverige.

Det var en riktigt dålig annons, varför har de inga bilder från hur huset ser ut på insidan?

Landet

• Västerbotten
« Svar #6 skrivet: 23 apr-18 kl 20:15 »
Men i det här (och de flesta andra fall, även i södra Sverige) fallet är det nog inte stommen som mår sämst av att det varit obebott.
Vattenburna radiatorer, avlopp och vattenledningar mår inte bra av stå oanvända. Är det också isolerat med oorganiskt material och ångspärr så går förfallet rätt snabbt. Våtutrymmen mår inte heller bra av att vara ouppvärmda.

Skickat från min AGM X1 via Tapatalk

RickardR

• Dalarna
« Svar #7 skrivet: 24 apr-18 kl 13:11 »
Vill bara klargöra att jag är norrläning som emigrerat till södern bara;) Jag tror huset är skit bla på grund av antal bilder i annonsen.
Tack Ensamheten för erbjudandet.

Vad är det här för dumheter? Mitt hus hade stått tomt betydligt längre än 20 år och det är inget fel på det. Här i norrland är det inte fuktigt som i södra Sverige, så timmerstommar är ofta i bra skick om det inte regnat in. Tänk vad tragiskt det vore om okunniga människor från södra Sverige åker till norrland och river hus bara för att de tror att de är lika skadade som fuktskadade hus i södra Sverige.

Det var en riktigt dålig annons, varför har de inga bilder från hur huset ser ut på insidan?

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser