Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Värmland Finns här någon tjej som nördar: Manga/kreativitet/lantliv  (läst 431 gånger)

Nörd Otaku

• Värmland
Värmland Finns här någon tjej som nördar: Manga/kreativitet/lantliv
« skrivet: 06 apr-18 kl 14:11 »
Hejsan, skriver med förhoppningen att lära känna en flicka att dela intressen med. Någon att prata, samt eventuellt genomföra gemensamma projekt med. Vänskap som med lite tur skulle kunna utvecklas till en relation.

Mina största intressen är: Manga, anime, Självhushållning, Odling, Konst, Kultur, Auktioner, Loppis, Cosplay, Tecknat, Foto/Film, Ödehus i Skogen, Skulpturer, Ovanliga ting, Lugn och ro, Smarta lösningar, Byggnadsvård och så vidare.

Är 27 år. Utseende, mörkbruna ögon/hår. Jag bor på den Värmländska landsbygden. Har eget hus, ett missionshus som jag renoverat med syftet att vara mitt galleri/atelje. Men bor i ärlighetens namn mest hos min mor, eftersom det blir för tråkigt att gå ensam hela dagarna.

Har stor gård, med gärden och skog, som jag försöker ta hand om. Men saknar mycket kunskaper att göra detta på normalt vis, tanken på att använda lie tilltalar mig mer än stora maskiner. Har tidigare haft kor, grisar m.m. Men kände att jag helst vill ha djur som klarar sig så fritt och självständigt som möjligt. Samtidigt som jag kunskapsmässigt vill klara av hela processen från uppfödning till slakt, när det väl behövs.  Så har i nuläget bara hönor, men funderar även lite på kaniner.

Tycker om permakultur och upphöjd odling, så har börjat bygga en stor köksträdgård (med kombinerad skulptur-park).  Är en ”konstnär” som gärna testar allt från att skulptera till att göra tecknad film.

Själv ser jag mig som en komplicerad person som försöker leva så lugnt som möjligt. Är ganska Introvert och kritisk till mänskligheten. Jag är Nördig, humoristisk, och envis, kreativ, och ambitiös, men lat ibland. Något slarvig perfektionist. Gillar återvinning, både ur ekonomisk och miljövänlig synpunkt. Men tar ingen specifik livsstil på för stort allvar. Dricka och festa är inte min grej. Investerar hellre i hemmet och trädgården än att åka på semester. Tycker dock att ”urban exploration” är en spännande hobby (då man besöker övergivna hus och platser, gärna i ”steampunkens” anda, och känner av historiens vingslag.)

Tack för mig, skriv gärna en rad eller två :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

288 gäster, 7 användare (1 dolda)
Assa, antlina, lerälva, Potatisblomma, Hagbard Handfast, addebadde

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser