Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Alternativ Nätverk  (läst 10050 gånger)

atb_dalarna

• Gift par 47 & 49 år
    • Dalarna
SV: Alternativ Nätverk
« Svar #20 skrivet: 06 maj-18 kl 15:57 »
Vi ska nog kunna få till något :)

atb_dalarna

• Gift par 47 & 49 år
    • Dalarna
« Svar #21 skrivet: 09 jun-18 kl 15:06 »
Hur gick det på Hönsbytardagen?  Kom någon till träffen?
Vi var tyvärr upptagna den dagen.

VS

• Voluntary Simplicity
    • Dalarna
« Svar #22 skrivet: 09 jun-18 kl 20:44 »
Jag bytte ut lilla Handöl täljstenskaminen och Husqvarna emeljerad spisen mot en Velox 02 gjutjärnsspis med koppar cistern. Och sedan grov murade runt den, var mycket nöjd med den, en allt i ett spis för ett litet torp. Så gick det på Hönsbytardagen :) 

Nä jag var aldrig på plats för att det var ingen som rent konkret visade ett intresse eller meddelade att skulle komma till Hönsbytardagen. Eftersom den kollegan som hjälpte mig vid det arbetet kunde bara just den dagen så passade jag på att göra det. Men hade ställt in allt och gått på "Hönsbytarplatsen" om en enda själ hade rent formellt meddelat att denne skulle komma för Nätverket skull. Dessutom hade jag till och med erbjudit transport hjälp till och från Avesta så hade jag ett "ansvar" men man kan inte spela fotboll själv. Jag är inte heller den typen som väntar vid stationen efter tåget hade gått, antingen sitter jag på det tåget eller ett annat tåg.

Men ni två visar ju ett genuint intresse och de andra kan också få en nytändning och det kan också komma nya förr eller senare, Jag har inte gett upp helt.   
Allt negativt och ont som har hänt i mitt liv har jag orsakat mig själv medan allt gott och positivt har bara kommit av sig själv.

atb_dalarna

• Gift par 47 & 49 år
    • Dalarna
« Svar #23 skrivet: 10 jun-18 kl 09:53 »
Då hade du att göra ändå  :)  Låter som en god investering.

Vänta på tåg som redan gått är ganska onödigt, då lägger man hellre ner mödan någon annanstans.   :)

Denna helg härjar en förkylning hos oss, tanken är att vi ska ta en tur till Hoberg och hälsa på Iceman för att se hur dom bor och har ordnat med allt där, fast först får förkylningen släppa.

Om någon vill så är det bara att höra av sig - bara trevligt med nya kontakter  :)

VS

• Voluntary Simplicity
    • Dalarna
« Svar #24 skrivet: 10 jun-18 kl 21:39 »
Härligt! Det är ca 11 mil dit från mig men man få ju träffa minst 4 alternativare :) känns ändå lockande..Uppdatera gärna när ni har spikad datum och annat så kanske kommer nån mer. (Jag har dock lite mer ledigheter från lönejobbet efter 17de.)

Tack! bra initiativ av er alla fyra, spännande!
Allt negativt och ont som har hänt i mitt liv har jag orsakat mig själv medan allt gott och positivt har bara kommit av sig själv.

VS

• Voluntary Simplicity
    • Dalarna
« Svar #25 skrivet: 11 jun-18 kl 10:08 »
Förresten... mitt recept är mycket vitlök, ingefära, lime och starkkryddad mat med mycket proteiner och riktig vila. Det brukar hjälpa mig vid alla slags förkylningar, brukar aldrig ta olika tabletter och sånt. krya på er!

atb_dalarna

• Gift par 47 & 49 år
    • Dalarna
« Svar #26 skrivet: 11 jun-18 kl 13:28 »
Vi kollar upp datum lite framöver, blir som tidigast efter midsommar pga jobb.
Går kanske att samåka delar av vägen?

iceman

• ät av livet innan livet äter dig
    • Dalarna
    • hoberget
« Svar #27 skrivet: 12 jun-18 kl 14:10 »
Ludvika och finnmarken finns oxå

Skickat från min iPhone med Alternativ.nu
Lever  med maken i Hoberg Sunnasjö Ludvika Dalarna miljö aktivist) ... Bevarar fjällnära kor, Fjällko Jämtgetter,Gotlandskaniner, Hedemorahöns, Svärdsjöfår till eftervärlden samt självhushåll...(genbank på  samtliga raser)

VS

• Voluntary Simplicity
    • Dalarna
« Svar #28 skrivet: 12 jun-18 kl 18:10 »
Now you all are talking my friends :) Salut! Det börjar bli bara bättre och bättre..

Våga dig bara inte att lämna mig här, sa Lakrits så samåkning kan medföra bladade känslor för att han fiser ;D
Men det är ingen fara.. jag ser verkligen fram emot den här träffen. 

Britttis

• Dalarna
« Svar #29 skrivet: 15 jul-18 kl 11:16 »
Hej på er! Det finns redan ett självhushållarnätverk runt Söderbärke, även om vi inte har så många "officiella" träffar. Vi har kontakt och hjälps åt vid behov. Tyvärr inte så många av oss som är aktiva här.
Mvh Britttis
Mångsysslare med 1500 kvm grönsaksland, djur, jordkällare och stort välfyllt skafferi på höstarna.

Dela detta:

* Inloggade just nu

380 gäster, 9 användare (2 dolda)
Karlsdotter, Sjöli, Machaviator, per.martinsson, kjepax, nilsjohan, LiisaK

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser