Hej alla.
Tack för alla tips
.
Det är lite OT men för att ge alla hjälpsamma feedback.
Så löste jag mitt dilemma, såhär:
1- välte släpet.
2-skar upp 1 cm spår i mitten av den yttre axeln, det lät "fjoooooiiiiiink" när jag öppnade den, fullt av rost.
OBS skär inte för djupt med vinkelslipen, gå bara igenom den yttre axeln.
3-kollade axel, gummit, det såg bra ut efter okular besiktning .
-viktigt att den inre axeln inte är för angripen av rost då den naturligtvis kan brytas ,krafsade rent spåret från rost, i med diskmedel och högtryckstvätt, det skummade ordentligt
bröt lite med spettet så det fick röra sig, krafsade lite till.
4-letade upp lämpligt plattjärn, ca 5 mm tjockt, spände ihop kittet med skruvtvingar av modell större och mätte axelns yttre mått
så den stämde överallt.
5-tog det väldigt vackert när jag svetsade, en punkt i taget samt kylde med tryckluft för att inte gummit skulle deformeras alt antändas.skapade 5 sömmar ca 3-4 cm långa med samma avstånd.
6- tätade resten med kaross kitt, målade och svart underredes massa.
7-Nu får det rulla i 2 år till
8- Men nu behöver jag en kiropraktiker istället
,
-det tog illa illa i ryggen när jag svepte släpet för hand, man bli int yngre...
Totalt ca 2 dagars jobb inklusive kaffepauser
Hälften av tiden går åt att plocka fram det man behöver,
samt att svetsningen tog en stund för att det inte skulle bli för varmt.