Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Någon som kan avvara plantor av rotselleri?  (läst 2226 gånger)

Kreacon

• Övriga världen
Någon som kan avvara plantor av rotselleri?
« skrivet: 25 mar-18 kl 20:09 »
Rackarns! Är för sent ute för rotselleri! Är himla sugen på att odla just rotselleri och undrar nu om någon i Malmö har några uppdrivna plantor att byta eller sälja? Har själv satt grönkål, butternut, sommarpumpa, persilja, zuchini, buskromater, gurka mm om det är av intresse.

Önskar er en fin odlingssäsong!

Lise

• Agronom och keramiker
    • Värmland
SV: Någon som kan avvara plantor av rotselleri?
« Svar #1 skrivet: 26 mar-18 kl 17:38 »
Brukar så mina selleri i mitten på mars, de har pecis kommit upp. Brukar hinna bli bamsestora. Testa så nu bara!

Kreacon

• Övriga världen
« Svar #2 skrivet: 26 mar-18 kl 20:16 »
Rotselleri? Ok då får vi prova!

jordtradition

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 01 apr-18 kl 10:49 »
Jag bor i Malmö och har några starka plantor över (typ4st) du skulle kunna få om du vill :) är lite men det kanske räcker?

vänligen

Kreacon

• Övriga världen
« Svar #4 skrivet: 04 apr-18 kl 23:45 »
Hej!
Tack så snällt! Men jag köpte faktiskt ett paket frön och tryckte ner allihop på en bricka. Så det ska nog ordna sig trots allt! Vad odlar du mer denna säsong?

jordtradition

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 09 apr-18 kl 21:38 »
Hej!
Tack så snällt! Men jag köpte faktiskt ett paket frön och tryckte ner allihop på en bricka. Så det ska nog ordna sig trots allt! Vad odlar du mer denna säsong?

Vad kul att det löste sig! oj, det är en del ;D vart i Skåne odlar du?

Kreacon

• Övriga världen
« Svar #6 skrivet: 16 apr-18 kl 22:45 »
Men de ser så små och ynkliga ut de små skotten. Jag odlar i nordöstra Skåne men plantorna står i fönstret här i Malmö. Du då?

tiina nilsson

« Svar #7 skrivet: 04 maj-18 kl 13:33 »
Åh, jag kan knappt tro att det är sant! Är ju i precis samma sits och i samma stad t.o.m.
Tänk om det skulle vara så att du fortfarande har dina jokrar kvar @jordtradition
Har inte så mycket mer plats än så ändå, så det skulle vara helt perfekt! *håller tummarna*

Jag bor i Malmö och har några starka plantor över (typ4st) du skulle kunna få om du vill :) är lite men det kanske räcker?

vänligen

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser