Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland önskar köpa hus/torp/gård Skaraborg  (läst 1444 gånger)

Flyttfågel

• Västergötland
Västergötland önskar köpa hus/torp/gård Skaraborg
« skrivet: 21 mar-18 kl 13:15 »
Så äntligen har tiden kommit när jag kan på allvar börja söka det hem där jag kan leva på riktigt. Kanske det varken blir så stort eller självförsörjande som drömt, under resans gång har oväntade krav, kompromisser och komplikationer tillkommit, men något ska det bli ändå, om så bara en bikupa och två höns..

Men iaf, jag söker något med ca tre rum, en stor tomt (eller tom vad som kan kallas mark), så många uthus som möjligt. El och vatten måste finnas i någon använbar form. Helst av allt en hyfsad skola i närheten.. Budgeten är givetvis inte enorm men heller inte obefintlig.
Finns inte så mycket kul på blocket just nu så jag provar här. Har du något som bara står, tips eller någon kontakt, hör av dig :)
Mvh, Iris

ps. Tidigare har diverse av mina annonser misstolkats som kontaktannonser, tja nu är jag singel så är det någon som delar dröm går det bra misstolka nu ;)
low-tech, high satisfaction

poli

SV: önskar köpa hus/torp/gård Skaraborg
« Svar #1 skrivet: 01 maj-18 kl 14:06 »
Hej!

Du kan kolla Hemnet, Karlsborgs kommun, så ser du en fastighet med ganska stor tomt i Undenäs för 390.000 som utgångspris. Kan det var något? Visserligen inga uthus, men stort garage med verkstadsdel och andra stora utrymmen i källaren (som bör putsas och målas till lite här och var). Närhet till sjön viken med småbåtshamn och badmöjligheter. Tiveden är inte heller dumt att vandra i och det är underbara nejder runt fastigheten.

Katastrof

« Svar #2 skrivet: 07 maj-18 kl 15:17 »
Ett granntorp hos mig är till salu just nu! Fint läge, hyfsat stor tomt och om du är intresserad av att ha lite djur eller så gemensamt har jag 9 hektar några hundra meter därifrån som jag inte har hunnit göra så mycket med än (flyttade själv hit för drygt ett år sen).
https://www.hemnet.se/bostad/villa-3rum-vassbacken-toreboda-kommun-remmestorp-lennartstorp-15-13744723

Penelope

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 13 jun-18 kl 08:45 »
Hej Iris,
Ifall du fortfarande letar så kan jag tipsa om att det inom den närmaste veckan kommer ut ett hus på Blocket/Hemnet som ev skulle passa dig. 3 r o k med stor tomt  och uppvuxen trädgård. Växthus och ett grönsaksland finns redan liksom fruktträd och bärbuskar. Gott om plats att anlägga mer odlingsbäddar. Kommunalt vatten & avlopp/sopor/snöröjning. Uppvärmning med elpanna och/eller luftvärmepump. Gott om förvaringsutrymmen på vind, källare och i uthus. Stor inglasad altan i sydvästligt läge. Huset ligger lantligt och naturskönt i utkanten av Älgarås där du hittar både en fin liten skola F-6 och lanthandel.
Utgångspris: 275 000 SEK.
Lycka till med ditt nya boende - oavsett var du hamnar!

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser