Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  25 årig man söker fruktbar kvinna 25-30 år  (läst 1654 gånger)

Theodosius

• Hälsingland
25 årig man söker fruktbar kvinna 25-30 år
« skrivet: 03 mar-18 kl 11:16 »
25 årig man söker fruktbar kvinna 25-30 år

På grund av att naturfolk inte längre växer på träd så väljer jag att utnyttja en av få positiva aspekter  med den galenskap vi kallar teknologisk utveckling och lägger därmed fram denna annonsering.

Ska försöka fatta mig kort. Jag har på senare år börjat ifrågasätta allt vi gör och tar för givet i dagens samhälle. Jobbar för tillfället inom hemtjänsten vilket jag gjort i några år. Älskar människor och jag uppskattar särskilt äldres levnadsberättelser och det jag uppfattar som ett spår av en viss äkthet i dem, till skillnad från senare generationer. Det liv jag fått återberättat låter som skräddarsytt för mig. Självförsörjning, öppen spis, naturvaror, hantverkande, starka familj och släktband. Att urskilja sanning från romantik i dessa berättelser och fantasier är omöjligt. Det måste beprövas och upplevas helt enkelt. Jag äter för tillfället vegansk kost men är villig att betala priset för ett djurs liv om det innebär ett mer naturligt och sanningsenligt leverne. Jag är villig att slakta djur själv och intresserad av att ta till vara på ben, senor, pälsar och hudar till bland annat kläder och tråd. Jag är intresserad utav användandet av vilda växter för medicinska ändamål och även för kosthållning. Jag vill leva helt utan ström och elektronik. Helt utan plast och hygienartiklar. Såpa tillverkas enkelt själv utav ett slaktat djurs fettlager. Problemet med denna fantasi är många och inte allra minst när det allra viktigaste ska in i bilden. Den älskade avkomman som ger allt sin mening å mödan värt. Då staten förväntar sig att en viss modern standard ska hållas vid uppfostring blir det troligtvis omöjligt att leva avlopps- och strömlöst. Vi kan endast göra vårt bästa. Prioriteringar måste göras. Finns det någon fruktbar kvinna som har någorlunda samma värderingar som ovan nämnt och är härdad, orädd med en tillräckligt stor kärlek för naturen och allt levande för att kunna förkasta alla bekvämligheter som binder oss till det ohållbara, moderna samhället så som bland annat att titta på tv och sociala medier, shoppa, äta snabbmat och resa utomlands så skriv ett meddelande till min användare så kan vi dela den börda som är hög intelligens och egentänkande. Med vänliga hälsningar, Theodosius.

P.S. Ni som inte uppfyller kraven men har invändningar eller kritik får gärna uttrycka er här i tråden.

Ayshe

• Östergötland
SV: 25 årig man söker fruktbar kvinna 25-30 år
« Svar #1 skrivet: 03 mar-18 kl 19:29 »
Jag uppskattar att du är öppen för kritik! (Jag uppfyller inte dina krav.)
Jag tycker du ska fundera en gång till om du verkligen vill offra andras liv för att förverkliga dina drömmar. Inget djur förtjänar att bli slaktad eller på annat sätt utnyttjad. Det går att leva ett naturligt liv på landet utan djur. Det kanske inte är så vanligt och kanske kräver nytt tänkande men du verkar inte vara rädd för utmaningar. Så jag är säker på att du klarar dig också utan att offra andra. Då du är vegan idag utgår jag ifrån att du värderar allas liv högt. Snälla ge inte upp dina värderingar för det här!

piggetröska

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 03 mar-18 kl 20:49 »
Det liv jag fått återberättat låter som skräddarsytt för mig. Självförsörjning, öppen spis, naturvaror, hantverkande, starka familj och släktband. Att urskilja sanning från romantik i dessa berättelser och fantasier är omöjligt.

Texten får mig att tänka på de mustiga bilder som Bror-Eric Bergqvist (1944-2013), Bjuråker, Hälsingland, målade.

I dessa moderna tider måste kanske budskapets ha andra medier. Vad sägs om #movetohalsingland eller varför inte #fertilityinhalsingland. Jag håller tummarna för att många unga damer både i och utanför detta fina landskap läser din annons.

Piggetröskan

Theodosius

• Hälsingland
« Svar #3 skrivet: 04 mar-18 kl 08:52 »
Jag uppskattar att du är öppen för kritik! (Jag uppfyller inte dina krav.)
Jag tycker du ska fundera en gång till om du verkligen vill offra andras liv för att förverkliga dina drömmar. Inget djur förtjänar att bli slaktad eller på annat sätt utnyttjad. Det går att leva ett naturligt liv på landet utan djur. Det kanske inte är så vanligt och kanske kräver nytt tänkande men du verkar inte vara rädd för utmaningar. Så jag är säker på att du klarar dig också utan att offra andra. Då du är vegan idag utgår jag ifrån att du värderar allas liv högt. Snälla ge inte upp dina värderingar för det här!
Jag uppskattar din passion och att du står upp för dem utan röst. Det är mycket som behövs förändras, det vill säga allt. Kött, mjölk och äggindustrinerna är bara en symptom.
För mig är det som sagt ett pris jag är villig att betala om jag får leva självförsörjande i naturen. Ett sådant liv skulle troligtvis innebära mindre indirekt lidande än att vara vegan i en stad. I norra Sverige är det omöjligt att överleva på endast vegetabilier. Det finns inte bevis för att det någonsin har funnits en till fullo vegetabilisk samlarklan. Man kan definitivt sträva efter att hålla sig till vegetabilier men en dålig skörd och man måste omprioritera.
Dessutom är läder och päls de enda material som duger när det är -30 C.

Citat från: Piggetröskan
Texten får mig att tänka på de mustiga bilder som Bror-Eric Bergqvist (1944-2013), Bjuråker, Hälsingland, målade.

I dessa moderna tider måste kanske budskapets ha andra medier. Vad sägs om #movetohalsingland eller varför inte #fertilityinhalsingland. Jag håller tummarna för att många unga damer både i och utanför detta fina landskap läser din annons.

Piggetröskan
Ja tänk om man finge leva i den mannens fantasivärld! Oj oj va vackert. Haha tack för din positiva energi Piggetröskan jag har ju i alla fall hitta dig.

Ayshe

• Östergötland
« Svar #4 skrivet: 05 mar-18 kl 14:20 »
Ingen tvingar dig att leva där där det är svårt att vara vegan. Och det är inte i första hand du som betalar priset, om du övergår till att konsumera animalier, det är djuren!

Theodosius

• Hälsingland
« Svar #5 skrivet: 08 mar-18 kl 23:01 »
Ingen tvingar dig att leva där där det är svårt att vara vegan. Och det är inte i första hand du som betalar priset, om du övergår till att konsumera animalier, det är djuren!
Jag förstår hur du tänker.
Låt mig förklara hur jag tänker; jag drömmer om att mitt liv ska vara en del av ett hälsosamt ekosystem i naturen. Ett sådant liv har bevisligen alltid, för människan i synnerhet nordeuropén, innefattat en allätar-kost. Anledningar är många men först å främst överlevnad.

Jag vill inte längre bo i en stad, köpa min föda från hela världen på ICA, betala skatt på varje vara som går till bland annat; subventioner till köttindustrin, vaccinationer, melodifestivalen, tvångsskolning och generellt förstörande av världen genom ekonomisk tillväxt.

Ditt argument är att jag istället ska bosätta mig på sydliga breddgrader där vädret är tillräckligt sjyst för att kunna överleva på årets skördar av vegetabilier.

Mitt argument är att jag inte finner hälsosamma ekosystem på dessa breddgrader. Tajgan är den sista fronten! Visst, jag skulle kunna leva på rotfruksodling i Skåne. Sitta å häcka på ett litet torp omringat av bebyggelsen. Men var hittar jag riktig natur i Skåne?

Dela detta:

* Inloggade just nu

387 gäster, 8 användare (2 dolda)
Sjöli, Machaviator, per.martinsson, kjepax, nilsjohan, LiisaK

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser