Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Östergötland Permakulturkontakter  (läst 1710 gånger)

luftballong

• Östergötland
Östergötland Permakulturkontakter
« skrivet: 28 feb-18 kl 00:02 »
Hej!

Jag är intresserad av permakultur, och skulle gärna i framtiden designa en framtida trädgård på det sättet. Det skulle vara kul att komma i kontakt med andra intresserade och inspiratörer gärna i Östergötland/norra Småland. Kursverksamhet inom detta ämne verkar i princip bara finnas i Dalarna, som ligger lite långt bort ...

Hoppas att ni finns!

Ensamma trädet

• We are all one
    • Dalsland
SV: Permakulturkontakter
« Svar #1 skrivet: 21 mar-18 kl 15:21 »
Hej (igen)!

Jag gick en kurs på Ekbacka gård utanför Nybro i Ljungbyholm förra sommaren. De arrangerar Permaculture Design Courses.

En av kursledarna jag hade är tydligen en skotsk permakultur-guru – Graham Bell, samt en mycket pedagogisk britt som är uppvuxen i Hong Kong men som bor i Spanien, George Christofis.

På Facebook heter de Ekbacka Gård. Gårdsägarna heter Katerine och Holger (kallas för "Bo"). Telefonnummer är: 0480 - 44 10 04
(Jag kan förmedla mobilnummer om så önskas).

Over and out/Ensamma trädet

Orakad ensamvarg som ännu ej funnit sig till rätta i livet. Önskar bygga ett organiskt hus och leva självförsörjande med min själsfrände. Äter mestadels veganskt men är konkrescent...

luftballong

• Östergötland
« Svar #2 skrivet: 24 mar-18 kl 21:24 »
Tack för tipset :)

BodilW

• Östergötland
« Svar #3 skrivet: 25 mar-18 kl 09:45 »
Bor i Östergötland men anmält mig till en permakulturkurs i Sollebrun.

http://www.permakultur.se/event/kurs-i-permakultur-introduktion-grafsnas-sollebrunn-2/

Postat med Alternativ.nu´s app

Skinfaxi

• Småland
« Svar #4 skrivet: 25 mar-18 kl 14:48 »
I gårdsspånga och i närheten av Hycklinge finns det väldigt mycket folk som sysslar med permakultur i olika former

Postat med Alternativ.nu´s app

Dela detta:

* Inloggade just nu

379 gäster, 9 användare (2 dolda)
Karlsdotter, Sjöli, Machaviator, per.martinsson, kjepax, nilsjohan, LiisaK

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser