Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Samåkning till jokkmokks marknad  (läst 647 gånger)

Kulkuri

• Lappland
    • Sagan om Västikulla
Samåkning till jokkmokks marknad
« skrivet: 21 jan-18 kl 11:40 »
Jag tänkte fara till marknaden i jokkmokk i år och undrar om det är någon eller några som vill samåka.

Jag startar från Åsele och kan plocka upp där eller på väg upp.

Allt gott
Tomas
En gemenskap bildas så fort folk befrias från sina individuella tvångströjor och beslutar sig för att förlita sig på varandra och mäta sin styrka mot verkligheten.

Sjaunja

• Västerbotten
SV: Samåkning till jokkmokks marknad
« Svar #1 skrivet: 21 jan-18 kl 11:47 »
Tips! Befinn dej i logen på hembygdsgården fredag kväll och lördag kväll. Det är liksom där det händer👍🏼

Kulkuri

• Lappland
    • Sagan om Västikulla
« Svar #2 skrivet: 21 jan-18 kl 12:27 »
Vad kul, då ska jag söka upp hembygdsgården. Kommer du vara där?

Det här blir första gången på marknaden för min del, har alltid velat.
En gemenskap bildas så fort folk befrias från sina individuella tvångströjor och beslutar sig för att förlita sig på varandra och mäta sin styrka mot verkligheten.

Sjaunja

• Västerbotten
« Svar #3 skrivet: 21 jan-18 kl 12:46 »
Brukar vara där men i år sammanföll det med en kurs. Fortsätter med lite fler tips på mina genuina marknadstillhåll då😊. Hembygdsgården är bra även på dagtid, de har våfflor och öppenspis och alla pratar med alla. Låtar och skrönor på Bio Norden👍🏼, och intressanta föreläsningarna på Ajtte, och Fjällminnen eller vad det heter ( har inte programmet framför mig) det brukar vara på församlingshemmet några äldre samer som berättar fantastiska historier, och utställning av elevarbeten på Samernas Folkhögskola. Men kvällarna i logen är verkligen höjdpunkten, smått magiska. Å att inte köpa nåt på marknaden förrän sista halvtimmen på lördag då man prutar hejvilt😃 Vill du äta bra och billigt så har dom paltservering på Östra Skolan.
« Senast ändrad: 21 jan-18 kl 13:12 av Sjaunja »

ensamhet

• Lappland
« Svar #4 skrivet: 21 jan-18 kl 13:03 »
Hur länge blir du där?

Kulkuri

• Lappland
    • Sagan om Västikulla
« Svar #5 skrivet: 21 jan-18 kl 13:15 »
Satsar på hela marknadsveckan, men är flexibel.

Kulkuri

• Lappland
    • Sagan om Västikulla
« Svar #6 skrivet: 23 jan-18 kl 12:25 »
Nu finns det inga platser kvar.

Håkan B

• Värmland
« Svar #7 skrivet: 23 jan-18 kl 19:24 »
Du får hälsa till vildhussen  :) 

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser