Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Uppland Tillfällig plats att ställa en husvagn på  (läst 381 gånger)

Taeronai

Uppland Tillfällig plats att ställa en husvagn på
« skrivet: 10 jan-18 kl 18:53 »
Hej på er!

Jag är på jakt efter ställen i något plats (helst inte mer än 3-4 mil) utanför Uppsala, där jag kan få ställa en vagn att bo i, nu till hösten 2018.

Min plan är att bo i en vanlig husvagn, medan jag börjar bygga en riktig vagn att bo i. Funderar på att skaffa en typ Norrlandsvagn och bygga om.

Till en början behövs inte mer plats än att jag kan få ställa en husvagn hos någon. Tänkte köpa en separerande torv-toalett av något slag, så blir det endast fast resp. flytande gödsel, utan behov av avloppstillgång, förutom gråvatten. När jag sedan hittat en vagn att börja bygga om så hyr jag gärna plats för denna också, men kan även leta någon annan plats att ställa den på.

Målet är att leva så billigt som bara möjligt, så att jag kan klara mig på så låg inkomst som möjligt.
Jag mår så dåligt av att leva i detta arbets- och konsumtionssamhälle, jag behöver en lugn & avskild tillvaro där jag kan ägna mig åt de få saker som får mig att må bra - musik (kanske även måla & skriva), meditation, vistas i naturen.

Jag kan även tänka mig att utföra sysslor (typ trädgårdssysslor, bära & hugga ved & vatten, etc) om det innebär att jag behöver betala mindre pengar för själva platsen.

Slänger ut frågan här helt fritt, så om någon känner någon eller vet något annat nätverk där jag kan höra mig för, så är jag tacksam för alla svar

gustavfolke

• Uppland
SV: Tillfällig plats att ställa en husvagn på
« Svar #1 skrivet: 11 feb-18 kl 21:14 »
Är ny och inte lyckats lista ut hur man skickar pm.
Så skicka mig ett!

Dela detta:

* Inloggade just nu

55 gäster, 2 användare
Visionaryrealist, Anna-Sofia

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser