Dela detta:
Vlkommen! Fr att skriva i forumet mste du logga in frst. Har du inget konto gr det bra att registrera ett eller logga in med Facebook hr. Det kostar inget.  :)

Frfattare mne:  0,5-2 ha sökes för Earthshipbygge i SkÃ¥ne  (lst 481 gnger)

Persson Johan

• Inlgg: 2
0,5-2 ha sökes för Earthshipbygge i Skåne
« skrivet: 22 dec-17 kl 10:16 »
Hall alla glada alternativare!

Sker med ljus och lyckta efter min drmmark till min drmbostad till mitt drmliv : )

Jag har en plan p att kpa mark, bygga ett earthshipinspererat hus och bo och bedriva min verksamhet dr. Min verksamhet kommer att best av grdsbutik, ekoodling samt B&B.

Till detta behver jag minst 5000 kvm mark men jag ser grna att det r uppt 2 ha eller mer, den vre grnsen handlar egentligen om pris d det inte finns ngot som heter "fr mycket mark". En mer lngtgende plan jag leker med r att s smnongom grunda ett litet samhlle med likasinnade och d r det bttre med mer mark att kunna slja av eller arendera ut.

Mitt enda krav r att marken befinner sig i Skne och helst inom en radie om 5 mil frn Malm (mycket begrt, jag vet) och min budget r ca 300 000 kr att lgga p mark.

S, r det ngon som har en bit ver eller knner ngon som har som kan tnka sig att slja till mig?

Vill ni veta mer om mins planera och om mig r det bara att frga.

/Johan Persson, trdgrdsingenjr, filosof.

Postat med Alternativ.nus app

Michael_ubuntu

• Inlgg: 1
    • Skne
    • En enkel man
SV: 0,5-2 ha sökes för Earthshipbygge i Skåne
« Svar #1 skrivet: 15 feb-18 kl 21:29 »
Hej Johan,
Tyvrr har jag ingen mark att erbjuda. Men jag r intresserad om du har hittat ngot? Vi r ett gng i Hr som ocks letar efter ngonstans att bygga, kommer bli ett litet kollektiv men vi vill i lngden inkludera en gemenskap i hela samhllet hr. Vi hller gonen ppna p tomter och marker runt Hr s lnge och du r vlkommen att hra av dig till oss. Du kan lsa mer om hur vi tnker hr, http://www.zkollektivet.trueloveismagic.com/ fast den behver uppdateras lite.

Lycka till s kanske vi ses!

/Michael

Dela detta:

* Inloggade just nu

55 gster, 2 anvndare
Visionaryrealist, Anna-Sofia

* Forum

* Nyheter

* Nya inlgg

* Nytt i ditt landskap

Fr inloggade medlemmar visas hr nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser