Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Blekinge Myskankdrake  (läst 365 gånger)

Cilla Holmqvist

Blekinge Myskankdrake
« skrivet: 01 okt-17 kl 10:34 »
Hej . Ni som har myskankor hur är er erfarenhet?
Jag har en drake och tre honor.
Min drake plockar och puttar med näbben och halsfjädrarna på honorna. Varför?.
När och hur parar sig myskar? Har aldrig sett dem göra det . Vill lägga ägg till våren om de blir liggsjuka. Då vore det roligt om äggen var befruktade. När börjar de lägga ägg? De har lagt ägg innan de flyttade hit för en månad sedan. Vill så gärna ha ägg av dem. Dessa ska visst vara runt året gamla. Vore tacksam för svar.....

Biodlerska

• Skåne
SV: Myskankdrake
« Svar #1 skrivet: 28 jan-18 kl 03:03 »
Hej Cilla
Jag har haft Myskankor i två omgångar och tyckte det var mycket lättskötta och verkligen fertila! Vi hade tre honor och en Drake första gången och när sommaren närmade sig slut hade vi arton. Kan inte minnas att jag såg dem para sig men antalet i ökning talar för sig självt;)
Våra gick lösa under dagtid och på kvällarna stängde vi i n dem som skydd för rovdjur. Ruvningen var inga som helst problem. Se upp med råttor bara, fåglar drar till sig dem och de tar äggen.
Jag provade att baka med äggen också det funkade helt ok.
Hoppas du fått lite svar på dina undringar:)

Skickat från min iPad med Alternativ.nu

Dela detta:

* Inloggade just nu

57 gäster, 1 användare
Travelerhorses

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser