Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bivaxspill från honungsslungning!  (läst 452 gånger)

hannalinneao

• Jämtland
Bivaxspill från honungsslungning!
« skrivet: 21 aug-17 kl 08:55 »
Jag vet inte om detta nu på sensommaren fortfarande är aktuellt, men: Jag är på jakt efter bivax, men då jag är vegan söker jag sådan som annars hade slängts. Jag har själv bara vart med vid honungsslungning en gång, men visst är det så att den bivax som "skrapas" av från ramarna för att öppna upp honungscellerna slängs? Jag hade gärna renat den för att göra salvor på den. Om någon där ute har bin, eller känner någon som har det, skulle jag tacksamt ta emot detta! Jag tänker att det bara är att kladda ner det i en påse eller låda och skicka till mig på posten, så betalar jag porto. Hör gärna av er på-  hanna.olsson.7@hotmail.com

Lant Tant

• Uppland
SV: Bivaxspill från honungsslungning!
« Svar #1 skrivet: 21 jan-18 kl 10:55 »
Hej! Det du söker heter avtäckningsvax. Ekologiskt avtäckningsvax är det renaste vaxet och därför är det det bästa att använda till salvor m m.
Hur stor mängd är det du behöver?
Äkta bivax är en bristvara ingen normalt funtad slänger det.

Postat med Alternativ.nu´s app

Dela detta:

* Inloggade just nu

86 gäster, 4 användare
Guldvinge, Strumpan86, oskarsoderberg, Körven

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser