Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Jämtland Stuga  (läst 4791 gånger)

olivia.k

• Jämtland
Jämtland Stuga
« skrivet: 06 maj-17 kl 13:04 »
Jag behöver någon som kollar till fåren så om någon orkar med ett sådant betungande jobb så kan man få hyra denna stuga för 1000kr/mån från mitten av juni eller juli.
Jag tvivlar på att någon vill bo där längre än 3 veckor men allt är bättre än inget.

Det finns ingen el och bara utedass, men både vedspis, sängar, öppenspis, och det är 700m till busshållsplatsen vilket tar dig in till stan på en kvart.
Stugan ligger ganska enskilt så man slipper grannar. Eftersom den ligger vid storsjön är det väldigt blåsigt tidvis.

Jag skulle vilja hyra ut till någon, tjej eller kille, som är praktiskt och som redan vet hur man använder en vedspis eller som vet hur man klyver ved för någon ved finns det inte heller men gott om träd runt om stugan, som man kan såga upp och klyva till ved om man vill.

Ylven

• Ena foten i jorden och andra i datarymden!
    • Småland
    • Min blogg
SV: Stuga
« Svar #1 skrivet: 07 maj-17 kl 09:31 »
Underbar annons. Jag har dock liknande behov som du, men ingen stuga...

Postat med Alternativ.nu´s app

Om får, biodling, småbruk, husrenovering och tankar om världen omkring:

http://ylven.blogspot.com/

naarendra

• Praeparatus Supervivet
    • Gotland
« Svar #2 skrivet: 27 jun-17 kl 12:54 »
Stan? Är det Östersund så finns ett intresse här!
Jag gillar det primitivt och saknar djur omkring mig...har sökt studier i "stan" i höst och vill gärna kombinera det med djurskötsel!
Om inte jag är intressant för dig så kanske du känner till nån annan nära Östersund som söker eller har möjlighet att inhysa en alternativare med kunskaper om och viljan att sköta om gårdens djur...eller annat!
Jag, 36 år ursprungligen gotlänning men numera fastlänning för det mesta. Har haft egen gård med självhushåll. Fd soldat O brandman,  lugn och händig naturälskare.
Så rädd men ändå så modig - tack nyfikenheten!
Vördnad för naturen, älskar glada djur, behöver harmoni och balans.
Barfotabarn!

olivia.k

• Jämtland
« Svar #3 skrivet: 30 jun-17 kl 21:56 »
Stan? Är det Östersund så finns ett intresse här!

Ja, det finns bara en stad i Jämtland.
Du kan hyra stugan från mitten av augusti och under sept/okt fram till du hittar något bättre där du kan bo under vintern.
Jag har inget behov av djurvakt från skolstarten men du kan hjälpa till ändå ifall du vill ha låg hyra.

olivia.k

• Jämtland
« Svar #4 skrivet: 10 mar-18 kl 15:33 »
Samma stuga med samma upplägg finns att hyra även i år från början av juni, eller tidigare om man vill.

Givetvis kan man arbeta av hela hyran om man vill. Det finns hur mycket som helst att göra här, exempelvis ta bort brädor från en lada som rasat, med hjälp av kofoten.

olivia.k

• Jämtland
« Svar #5 skrivet: 06 apr-18 kl 15:04 »
Postar fler bilder.

MatsNy

• Västmanland
« Svar #6 skrivet: 25 apr-18 kl 12:12 »
Hej! Blev intresserad av stugan din. Jag bor just nu i en lägenhet i Stockholm men ska flytta ut härifrån antingen om en månad eller till hösten. I det fall jag flyttar ut så kommer jag resa runt en del och spela musik där jag kan samt besöka några festivaler och spelmansstämmor. Men skulle föredra att ha en fast punkt och inte bara vara ute å cykla.. Hur mycket tillsyn behöver fåren? Har vart med och matat lamm med välling en gång på Åland men det är min enda får-erfarenhet.
Till hösten lutar det åt att jag flyttar till Norge för att arbeta och vara med min flickvän som ska gå en jordbruksskola på Vestlandet.
 Lite om mig: Jag är 30 år, folkmusiker från Stockholm. Jag har bestämt mig för att bli torpare när jag blir stor. Odla mat, spela musik, exprimentera med instrumentbygge och gärna ta hand om lite skog för ved och virke. Under vintern har jag bebott ett torp utanför Kopparberg och trivdes men tog mig sedan till storstan för att arbeta. Nu har jag tröttnat på det. Vill gärna känna på hur det är att vara i Jämtland en längre period, vi åkte dit med familjen för att gå på fjälltur varje år när jag var liten men det var ju bara en turist-grej..
 Vill du ringa och snacka så är numret 0707 45 48 56

olivia.k

• Jämtland
« Svar #7 skrivet: 25 apr-18 kl 17:36 »
Hej! Blev intresserad av stugan din. Jag bor just nu i en lägenhet i Stockholm men ska flytta ut härifrån antingen om en månad eller till hösten. I det fall jag flyttar ut så kommer jag resa runt en del och spela musik där jag kan samt besöka några festivaler och spelmansstämmor. Men skulle föredra att ha en fast punkt och inte bara vara ute å cykla.. Hur mycket tillsyn behöver fåren?

Hej. Jag skulle vilja ha någon som bor där permanent men endast under sommaren, eller några veckor. Djur behöver tillsyn varje dag och jag vill slippa den biten. Att ha någon som bor där ibland, utan att veta när och vilka datum, är ingen bra lösning för mig. I princip är jag alltså ute efter en djurvakt. Det innebär att när man går hemifrån, och är på väg hem till stugan så passerar man fårhagen. Då ställer man sig där i en minut och tittar på fåren och ser om de ser friska ut, eller om nån ligger och dör, haltar, har rivit ut öronmärket eller saknas. Om man vill kan man gå in i hagen och klappa dem. De är ca 6st så det är inte svårt att räkna in dem.

FlygandeJenny

• Västergötland
« Svar #8 skrivet: 20 jun-18 kl 23:51 »
Halloj! Behöver du fortfarande ”fårtittare” så behöver jag lugn å ro ,vore win win vetja.                     (E d lugnt med hund förresten?)

olivia.k

• Jämtland
« Svar #9 skrivet: 23 jun-18 kl 18:10 »
Halloj! Behöver du fortfarande ”fårtittare” så behöver jag lugn å ro ,vore win win vetja.                     (E d lugnt med hund förresten?)

Hej. Ja stugan står tom och det är bara att flytta in om du är intresserad.
Om du har en hund så måste det vara en sån som inte jagar får.

Dela detta:

* Inloggade just nu

233 gäster, 9 användare (2 dolda)
olleryd, Toll, DennisCA, tant gul, Fundersam, Johannele, fjällfäll

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser