Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Södermanland Söker kurs för tillverkning utav skor.  (läst 568 gånger)

Grihm

• Södermanland
Södermanland Söker kurs för tillverkning utav skor.
« skrivet: 09 mar-17 kl 21:59 »
Hej.

Jag söker kring Södermanland samt närliggande efter kurser om tillverkning utav läderskor. Specifikt kortare kurser på allt ifrån en till ett par dagar. Har letat runt på nätet, men mest hittat fleråriga utbildningar, och det är dessvärre inte aktuellt. Har blandad mängd erfarenheter som både självlärd samt via nära vänner som delat med sig utav sina kunskaper och har idag ca 10 års hantverkande av läder bakom mig.

All information är av nytta.

Mvh Johan

Nora82

• Bor på släktgården med katter.
    • Södermanland
SV: Söker kurs för tillverkning utav skor.
« Svar #1 skrivet: 18 nov-17 kl 11:23 »
Hej!
Vilken typ av skor är du intresserad av? Jag och ett gäng vänner syr egna historiska skor i läder och många modeller går ju att anpassa och modernisera och sätta en gummisula på i efterhand. De flesta utbildningar är ju dessutom väldigt dyra så vi lär av varandra men när man har sytt ett par modeller och har bra böcker om skosömnad går det ganska bra. Men du kanske redan hittat något som passar?
I sommar blir det kaniner!

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser