Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Nya vänner sökes  (läst 1208 gånger)

Peter Ljung

• Skåne
Skåne Nya vänner sökes
« skrivet: 29 okt-16 kl 00:59 »
Hej!
Jag heter Peter, är filosof, och bor och arbetar på VildaVindar, en ekologisk gård på Österlen i Skåne.
Jag älskar ensamheten och tystnaden här på landet, den vackra naturen, odlingarna, hästarna och dom vilda djuren.
Visserligen är jag inte världens ensammaste längre, men börjar tröttna på katten som mitt enda sällskap och grannen som min enda verkliga vän.

Jag längtar efter att få möta andra människor, men då jag sällan tar mig till staden, går på krogen eller besöker festivaler, blir det inte så ofta.
Helst träffar jag en ny vän i taget, någon att ha intressanta och viktiga samtal med, kanske dela livsberättelser.
Jag längtar också efter att få komma härifrån ibland, till en ännu vildare och vackrare natur, till alternativa sammanhang i staden och hem till dig. Även att vintertid få vandra i varmare länder med någon av er.

Om du blir inspirerad och mot all förmodan intresserad av att möta mig...här eller där,
eller har någon bra idé om hur jag kan hitta ut ur min enastående ensamhet...
så ring mig 0414-72224, skriv eller kom gärna hit och berätta.   

Peter

iceman

• ät av livet innan livet äter dig
    • Dalarna
    • hoberget
SV: Nya vänner sökes
« Svar #1 skrivet: 12 apr-18 kl 15:36 »
Kom och gör ett besök på magiska grangärde finnmark
Även här finns tystnaden
Och lugnet  men vi är två supertrevliga Hobergs Gubbar i  vår bästa ålder. Som
Älskar att ha folk omkring oss och få vara  ensamma. Ha djupa diskussioner  sjunga  sköta gård och djur.

Skickat från min iPhone med Alternativ.nu
Lever  med maken i Hoberg Sunnasjö Ludvika Dalarna miljö aktivist) ... Bevarar fjällnära kor, Fjällko Jämtgetter,Gotlandskaniner, Hedemorahöns, Svärdsjöfår till eftervärlden samt självhushåll...(genbank på  samtliga raser)

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser