Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Lappland Någon som kan mura om och slamdra skorstenar?  (läst 1042 gånger)

ensamhet

• Lappland
Lappland Någon som kan mura om och slamdra skorstenar?
« skrivet: 16 aug-16 kl 20:31 »
Jag har två skorstenar som skulle behöva fixas till.
Några varv ovan taknock behöver muras om och den ena borde slamdras, sa sotaren senast.

Finns det någon som kan och vill göra jobbet? Det är drygt 20 mil väster och lite norr om Skellefteå?

ensamhet

• Lappland
SV: Någon som kan mura om och slamdra skorstenar?
« Svar #1 skrivet: 13 dec-17 kl 15:05 »
Är fortfarande aktuellt

ensamhet

• Lappland
« Svar #2 skrivet: 30 jan-18 kl 19:04 »
Ingen intresserad?

Rassemouse

• -
« Svar #3 skrivet: 30 jan-18 kl 21:41 »
Inte jätte svårt jobb, gjorde det på våran skorsten i somras och fick godkänt av sotarn. Men känner mig inte tillräckligt säker för att göra på nån annans hus. Finns dock flera bra beskrivningar om hur man ska göra, bara man googlar lite. :-)

Skickat från min iPhone med Alternativ.nu

malarmaster

• Småland
« Svar #4 skrivet: 31 jan-18 kl 10:40 »
 murare är ett bristyrke och de som finns har häcken full . Hur det är i norrland vet jag inte men min systerdotter som bor i hälsingland lyckades inte hitta varken snickare,murare eller vvs-are till sin renovering. vi fick köra upp från södra sverige och hjälpa henne med takomläggning,ny skorsten och nytt badrum. det jag hängde upp mig på att det var svårt att hitta material. VVS sidan hängde kvar vid femtiotalet och kunde inte ordna fram moderna kopplingar m.m . så utvecklingen är inte samma i hela sverige. Kan bero på att de yngre flyttar till storstäderna och det blir ingen förnyelse på företagssidan.

ensamhet

• Lappland
« Svar #5 skrivet: 31 jan-18 kl 11:01 »
Inte jätte svårt jobb, gjorde det på våran skorsten i somras och fick godkänt av sotarn. Men känner mig inte tillräckligt säker för att göra på nån annans hus. Finns dock flera bra beskrivningar om hur man ska göra, bara man googlar lite. :-)

Skickat från min iPhone med Alternativ.nu

Problemet är inte att jag inte kan göra själv, utan jag gillar inte höga höjder.
Då är det bättre att betala för det, med pengar från något jag gör på lägre höjd.

ensamhet

• Lappland
« Svar #6 skrivet: 31 jan-18 kl 11:03 »
murare är ett bristyrke och de som finns har häcken full . Hur det är i norrland vet jag inte men min systerdotter som bor i hälsingland lyckades inte hitta varken snickare,murare eller vvs-are till sin renovering. vi fick köra upp från södra sverige och hjälpa henne med takomläggning,ny skorsten och nytt badrum. det jag hängde upp mig på att det var svårt att hitta material. VVS sidan hängde kvar vid femtiotalet och kunde inte ordna fram moderna kopplingar m.m . så utvecklingen är inte samma i hela sverige. Kan bero på att de yngre flyttar till storstäderna och det blir ingen förnyelse på företagssidan.

Ahlsell har väll samma sortiment i hela Sverige?

Vad sökte du som inte fanns?

malarmaster

• Småland
« Svar #7 skrivet: 31 jan-18 kl 11:26 »
inte alla handlar från ahlsell.jag sökte packning mellan avloppsrör och toastol. nyinstallerat plaströr och föreslogs att jag skulle täta med  kitt. Det gjorde man förr men då handlade det om gjutjärnsrör. trodde snubben drev med mig.löstes med en bilfärd till civiliserade trakter och en modern vvs-firma. Övrigt material till renoveringen hämtades främst från mellansverige då det var brist på det mesta norr om uppsala. finns tydligen mycket att göra norrut för en driftig entreprenör. kan ju också tala om att när vi var hos systerdottern erbjöds massor av byggjobb då det tydligen inte fanns hantverkare som jobbade mot privatmarknad.

ensamhet

• Lappland
« Svar #8 skrivet: 31 jan-18 kl 11:51 »
inte alla handlar från ahlsell.jag sökte packning mellan avloppsrör och toastol. nyinstallerat plaströr och föreslogs att jag skulle täta med  kitt. Det gjorde man förr men då handlade det om gjutjärnsrör. trodde snubben drev med mig.löstes med en bilfärd till civiliserade trakter och en modern vvs-firma. Övrigt material till renoveringen hämtades främst från mellansverige då det var brist på det mesta norr om uppsala. finns tydligen mycket att göra norrut för en driftig entreprenör. kan ju också tala om att när vi var hos systerdottern erbjöds massor av byggjobb då det tydligen inte fanns hantverkare som jobbade mot privatmarknad.

Det var väll något lokalt undantag du lyckades hitta igen?

Sån packning du sökte, har då jag på lager, fast jag inte är VVS-are

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser