Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Småland Småbrukarlinjen- Självhushållning och Hållbarlivsstil  (läst 1410 gånger)

lama

Småland Småbrukarlinjen- Självhushållning och Hållbarlivsstil
« skrivet: 19 maj-16 kl 22:16 »
Ny kurs som startar i januari 2017!
Småbrukarlinjen är en bred kurs för dig som vill lära dig om självhushållning och hållbarlivsstil. Kurs genomförs i samarbete mellan Allmogegården och Mullsjö folkhögskola. Kolla in: http://allmogegarden.se/kurs.shtml eller http://mullsjofolkhogskola.nu/utbildningar/smabrukarlinjen-sjalvhushallning-och-hallbar-livsstil/

äppelmos på min nos

SV: Småbrukarlinjen- Självhushållning och Hållbarlivsstil
« Svar #1 skrivet: 22 nov-17 kl 18:16 »
Wow, det var nog det smartaste sättet hittills att ordna, inte bara gratis arbetskraft, utan arbetskraft som till och med betalar för att vara där under ett år. Undrar hur det enkla boendet ser ut och hur arbets... förlåt skolveckan är upplagd och om det är tillåtet att ha något privatliv alls under kursens gång utöver de fyra veckornas ledighet som deltagarna hade rätt till efter förhandling.
Tyckte det lät spännande när jag läste en liten artikel om kursen i Land. Nu tycker jag det låter helt absurt. Får man ordna kurser hur som helst med studiemedel och allt. Jag kanske har fått allt om bakfoten men jag tycker inte det låter dom en kurs utan som wwoffande som spårat ur ordentligt. Rätta mig om jag har fel, kanske inte är så illa som det låter.
Världen behöver fler rumpnissar!

Luttenburken

• Småland
« Svar #2 skrivet: 03 jan-18 kl 21:00 »
Wow, det var nog det smartaste sättet hittills att ordna, inte bara gratis arbetskraft, utan arbetskraft som till och med betalar för att vara där under ett år. Undrar hur det enkla boendet ser ut och hur arbets... förlåt skolveckan är upplagd och om det är tillåtet att ha något privatliv alls under kursens gång utöver de fyra veckornas ledighet som deltagarna hade rätt till efter förhandling.
Tyckte det lät spännande när jag läste en liten artikel om kursen i Land. Nu tycker jag det låter helt absurt. Får man ordna kurser hur som helst med studiemedel och allt. Jag kanske har fått allt om bakfoten men jag tycker inte det låter dom en kurs utan som wwoffande som spårat ur ordentligt. Rätta mig om jag har fel, kanske inte är så illa som det låter.

Gratis, nä förlåt betalande arbetskraft som t.o.m staten sponsrar. Vilken affärsidé!  ;D Undrar om det är tillåtet att ordna eget boende? Trodde de livegnas tid var förbi i det här landet...

olivia.k

• Jämtland
« Svar #3 skrivet: 04 jan-18 kl 13:45 »
Ja, det var en fin affärsidé. Även om jag erbjuder gratis boende finns det ingen som vill komma hit och hjäla mig med djuren eller slåttern. Jag antar att Allmogegården behöver hjälp med slåttern eftersom man inte fick ta semester när man vill.

Det fanns en lista på vad som ingår, och jag tycker det verkar vara ett bra innehåll förutom att de slängt in för mycket grundläggande kunskaper som "elda i vedspis". Vissa av sakerna skulle jag viilja lära mig också, under en dag eller två, men knappast genom att ta csn-lån när man kan jobba som dräng/piga nånstans utan att skuldsätta sig.

Skulle vara roligt med lite info från någon som gått kursen, och få höra om det är stort deltagaravhopp under året. Kanske folk känner sig som gratis arbetskraft efter ett tag?

Dela detta:

* Inloggade just nu

262 gäster, 10 användare (3 dolda)
ansj16, MechaniX, Kronhjorten, Katastrof, maccan87, Erik of ksd, beekeepern

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser