Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  renovera hammarkvarn  (läst 525 gånger)

snusodlaren

  • Inlägg: 7
    • Skåne
renovera hammarkvarn
« skrivet: 27 feb-15 kl 14:12 »
Jag håller på att renovera en gammal hammarkvarn, först och främst handlar det om att få bort all gammal ytrost vilket går fint. Nu till frågeställningen: jag ser att även alla invändiga utrymmen och detaljer i den varit målade utom möjligtvis själva slagorna, nu slipar jag av rubbet och undrar vilket som är bäst då jag skall använda den till livsmedel, att låta metallen invändigt vara ren med risk för uttfällning av rost och metalldamm, eller måla den invändigt med risk för utfällning av färg?  Jag lutar mot det sistnämnda men undrar lite vad för typ av lack  man skall använda som blir hård nog..  Det som skall malas är torrt men den kommer stå i ett ouppvärmt utrymme så jag är rädd att ytrosten får fart ien!
Mvh eskil


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

337 gäster, 4 användare
xaelanar, alternaiv, Alicia.johansson, Henrik Karlsson

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser