Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Avfjädra/stumma en boggi husvagn.  (läst 6139 gånger)

BamCe

  • Inlägg: 60
    • Skåne
    • ElektroBear
SV: Avfjädra/stumma en boggi husvagn.
« Svar #20 skrivet: 18 jul-13 kl 09:34 »
Ja det var det jag trodde :) Var lite trött när jag skrev och frågade och kom på det sedan att det var en lite knepig fråga jag ställt.

Funderaqr på om jag ska försöka hitta 40X40Xnånting fyrkantsprofil istället. beroende på hur det ser ut exakt kanske man kan slippa rören som ska bygga på bredden för monteringen.

Huggorm

  • Gäst
SV: Avfjädra/stumma en boggi husvagn.
« Svar #21 skrivet: 18 jul-13 kl 09:41 »
Ja, det hade varit perfekt

MagnusH

  • Inlägg: 219
    • Västergötland
SV: Avfjädra/stumma en boggi husvagn.
« Svar #22 skrivet: 06 jul-14 kl 10:35 »
Jag har liknande fråga fast nästan tvärt om. :) Jag har en boggiehusvagn som har sett sina bästa dagar, dags att skrota för karossen är kass. Bromsarna är nybytta däremot.

Kan man skala av huset och använda vagnet till något vettigt? Vad säger bilprovningen om detta? Kan man ha det för transport i 80km/h efter bil vore det toppen. Annars har jag traktor med riktigt timmerboggie. :)

Skogsvilde

  • Inlägg: 16954
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Avfjädra/stumma en boggi husvagn.
« Svar #23 skrivet: 06 jul-14 kl 11:28 »
Jag har liknande fråga fast nästan tvärt om. :) Jag har en boggiehusvagn som har sett sina bästa dagar, dags att skrota för karossen är kass. Bromsarna är nybytta däremot.

Kan man skala av huset och använda vagnet till något vettigt? Vad säger bilprovningen om detta? Kan man ha det för transport i 80km/h efter bil vore det toppen. Annars har jag traktor med riktigt timmerboggie. :)

inga problem.    bara av med skalet och bygg ett flak.   då har du en släp som heter husvagn.
prata med bilprovningen och gör en omregistrering till lastvagn och slit den med hälsan. 
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

MagnusH

  • Inlägg: 219
    • Västergötland
SV: Avfjädra/stumma en boggi husvagn.
« Svar #24 skrivet: 06 jul-14 kl 11:37 »
Det är ju lite jobb, blir resultatet värt något? Man måste ju dit med ganska mycket skrot för att det skall bli ett flak, vore kul om det finns några exempel.

Skogsvilde

  • Inlägg: 16954
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Avfjädra/stumma en boggi husvagn.
« Svar #25 skrivet: 06 jul-14 kl 15:44 »
Du behöver inte bygga speciellt tungt för att få ett bra resultat.
Och värdet beror ju vilket bruksvärde vagnen kommer att ha för dig.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

493 gäster, 2 användare
Westerbergarn, ekont22

* Forum

* Om tidningen Åter



Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser