Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Konstigt hål på öde ö.  (läst 1234 gånger)

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Konstigt hål på öde ö.
« skrivet: 11 jul-12 kl 11:14 »
Vi var ute på en av öarna i sjön för inte så länge sen. När vi kommer ombord på ön ser vi trasiga ägg och fågelbon överallt. Denna ön brukar vanligtvis vara en jättebra ö för både fiskmåsar och änder att ruva fram sina små på. Vi tittar runt lite och helt plöstligt ser jag ett hål under en stor sen. Utanför hålet ligger det hud/dunrester. Vi har våran hund med och hon markerar hålet och står länge och kollar rakt ner i hålet med rynkat ansikte.

Vad är det som kan bo där? Mitt på en ö, går väl inte att gräva så djupt på en ö innan vatten kommer in i hålan? Dessutom äter den ägg och fåglar.
Hålan är rätt stor i ingångshålet.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Huggorm

  • Gäst
SV: Konstigt hål på öde ö.
« Svar #1 skrivet: 11 jul-12 kl 11:21 »
Räv, eftersom det ligger skräp utanför hålet. Grävlingen håller rent, eller om det var tvärt om  ;)

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Konstigt hål på öde ö.
« Svar #2 skrivet: 11 jul-12 kl 11:42 »
Räv, eftersom det ligger skräp utanför hålet. Grävlingen håller rent, eller om det var tvärt om  ;)
Simmar rävar? Eller har han tagit sig dit i vinter?
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Huggorm

  • Gäst
SV: Konstigt hål på öde ö.
« Svar #3 skrivet: 11 jul-12 kl 12:07 »
Simmar rävar? Eller har han tagit sig dit i vinter?
Räven raskar över isen, eller simmar om den så vill. En fågelö är nog ett revir som är värt att blöta ner sig för.

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Konstigt hål på öde ö.
« Svar #4 skrivet: 11 jul-12 kl 12:32 »
Det borde väl kunna vara mink också. Om man kan lägga ut sand, så ser man spår.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

553 gäster, 5 användare
peterm, xaelanar, ärt, Gröfre Slissing, Trolle_85

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser