Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Ljusstöpning  (läst 30509 gånger)

Inga-Karin E

  • Inlägg: 413
    • Halland
SV: Ljusstöpning
« Svar #40 skrivet: 03 jan-16 kl 08:12 »
Fylgja, vad använde du för veke när du stöpte ljus av bara bivax, och hur tjocka var dina ljus? Jag får inte bivaxljus att brinna fint, de rinner eller ryker eller så förintas inte veken >:(

JohannaMaria

  • Inlägg: 196
SV: Ljusstöpning
« Svar #41 skrivet: 04 dec-17 kl 15:48 »
Hej! Behöver lite tips inför ljusstöpningen. Tänkte försöka mej på att stöpa talgljus. Någon med erfarenhet? Varifrån köper man talgen smartast? Vad är vettigt pris på talg?
Gröna gårdar tar 34 kr kg, är det vettigt?
Tacksam för svar


Skickat från min iPhone med Alternativ.nu


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

577 gäster, 4 användare
xaelanar, per.martinsson, ärt, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser