Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp med symaskin: Husqvarna 2000  (läst 83082 gånger)

JoeDirt

• Småland
SV: Hjälp med symaskin: Husqvarna 2000
« Svar #140 skrivet: 12 nov-17 kl 11:51 »
Nu har jag rengjort någorlunda och smort maskinen.

Det fanns väldigt mycket ludd vid och omkring stygnlängdsplattan (heter den så?) och undertrådspolen.

Det fanns även en hel del ställen att smörja på och det var inte alla ställen som var helt lätta att komma åt men jag skruvade bort alla kåpor och droppade olja på en tandpetare för att sedan peta den mot punkten jag ville smörja och det fungerade hyggligt.

Det fanns, som du sa, ett ställe där en axel var infettad och fettet hade mörknat ganska mycket.
För att komma åt ordentligt och rengöra samt fetta om hade jag varit tvungen att skruva isär maskinen och det var inget jag hade möjlighet eller kunskap att göra just nu så även där droppade jag lite olja.
Det är så klart inte optimalt men jag tänker att det var bättre än att inte göra något alls.

Jag tackar för tipsen.

Mahmoud Aiyad

« Svar #141 skrivet: 14 jun-18 kl 18:23 »
Hej,

Jag har också en Husqvarna 2000 (Model 6360), som inte riktigt fungerar som den ska och som jag tänkte försöka laga.

Har tyvärr inga manualer.

Har du (Christina G eller någon annan)  fortfarande har kvar användarmanual och servicemanual?

Om du har möjlighet att skicka dessa till mig så skulle det vara grymt och jag vara väldigt tacksam.

med vänlig hälsning

Mahmoud

torbjorn

• Medelpad
« Svar #142 skrivet: 14 jun-18 kl 20:32 »
Servicemanuallänken tidigare i tråden har visst slutat fungera. Jag ska se om jag har kvar filen någonstans, i så fall kanske det skulle vara möjligt att lägga upp den på något allmänt åtkomligt ställe så man inte behöver maila den till var och en som är intresserad.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser