Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bojkotta McDonalds  (läst 16763 gånger)

Neiklot

  • Gäst
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #80 skrivet: 26 okt-11 kl 09:51 »
Ha det kan du inte mena allvar med Ex det vore för tragiskt om du påstod det för hittills så har ja inte fått någon som har uppfyllt det du på står men vist det duger att trycka ner nån till nöds  om man är ute på vift någon stans.

Oj, Existens trampade visst på någons tår..
( ;);D )

Jag/vi gillar inte Mcdonalds, men det är snabb och smidig mat.
Vi åker bil rätt mycket och det händer ibland att vi svänger inom Mcdrive.

Gott? Tja, fett är gott..

Ångest får man efteråt, dels för utkastade pengar och dels för att man stödjer skiten.
Men nästa gång svänger man lik förbannat in och köper en BigTasty Deluxe plusmeny.


Kan tillägga, att i Lördags påväg till en spelning svängde jag inom "Tradarn", ett litet skyffe utanför Kristianstad.

Köpte deras stora hamburgermeny, 69spänn och burgaren var den största jag sett, med alla tillbehör, strips och läsk.
Det var dessutom en "riktig" hamburgare som smakade kött.

Jag skulle kunna klaga på en sak, jag orkade inte äta upp stripsen pga burgarens storlek..


/Neiklot
(Ps. Mcdonalds ceasarsallad är helt Ok, prova det nästa gång.)

Jag tillägger att jag också klagar och åtminstone försöker bojkotta donkan, men som sagt... ;)

« Senast ändrad: 26 okt-11 kl 09:56 av Neiklot »

pålle

  • Gäst
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #81 skrivet: 26 okt-11 kl 10:13 »
Oj, Existens trampade visst på någons tår..
( ;);D )

Jag/vi gillar inte Mcdonalds, men det är snabb och smidig mat.
Vi åker bil rätt mycket och det händer ibland att vi svänger inom Mcdrive.

Gott? Tja, fett är gott..

Ångest får man efteråt, dels för utkastade pengar och dels för att man stödjer skiten.
Men nästa gång svänger man lik förbannat in och köper en BigTasty Deluxe plusmeny.


Kan tillägga, att i Lördags påväg till en spelning svängde jag inom "Tradarn", ett litet skyffe utanför Kristianstad.

Köpte deras stora hamburgermeny, 69spänn och burgaren var den största jag sett, med alla tillbehör, strips och läsk.
Det var dessutom en "riktig" hamburgare som smakade kött.

Jag skulle kunna klaga på en sak, jag orkade inte äta upp stripsen pga burgarens storlek..


/Neiklot
(Ps. Mcdonalds ceasarsallad är helt Ok, prova det nästa gång.)

Jag tillägger att jag också klagar och åtminstone försöker bojkotta donkan, men som sagt... ;)
Hehe nä Ex har inte trampa på några tår :) ja bara ventilerar vad ja tycker om både mamma Scan och Mc och all annan skit vi tyvärr trycker i oss ja bara försöker undvika sådant så gott det går .

Ulric Eriksson

  • Gäst
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #82 skrivet: 26 okt-11 kl 14:13 »
Åt nyss på McD. Det händer sällan, jag föredrar BK. Här är en kort sammanfattning.

Frittarna fick man tillsammans med en liten påse med något som luktade paprikapulver. Hällde på det, men jag tycker inte det blev godare än att bara salta på dem. Pommes frites finns egentligen ingen anledning att dölja smaken på, potatis är ju gott.

Burgaren var en "Big Double", dvs två hamburgare staplade på varandra. Som vanligt på donken var smaken väldigt neutral, lite tråkig om man vill kalla det så, men bra kvalitet på råvarorna. Köttet smakade tydligt nötkött och inget annat. Jämför man med BK så experimenterar de mycket mer med olika smaker.

Burgaren var något sladdrig, sannolikt för att den legat i sin lilla låda en stund. Inte katastrof, men inte nylagat

Så, nu kan jag bojkotta McD några månader igen. :D

skiesabove

  • Inlägg: 1701
  • Permakultur med häst
    • Norrbotten
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #83 skrivet: 26 okt-11 kl 14:25 »
Ja alltså, donken-burgare smakar då inte kött och bröd iaf. Jag sa papper i brist på ett annat ord, för det smakar ju inte ens mat.

Första gången jag smakade McDonalds-mat var jag 13, höll på att spotta ut skiten. Det var ju i princip oätbart.

Deras pommes kan vara helt ok, men shaken smakar härsket och "maten" går inte att äta. För att inte tala om dressingarna! Katastrof! Alla smakar för-sur-majonäs. Och dom har ingen smältost. Ingen smältost?!!!!!

Mina favvoburgare:
Max GI-kyckling (Grovt bröd med solrosfrön, originaldressing, lök, sallad, tomat, stekt 100% kyckling, cheddarost)
Max Ultimate Cheese (finns ej på menyn men alla äkta max-anställda vet vad den är! Jag tar den special med tomat ist för ketchup: Mayo, tomat, lök, kött, dubbel ost, smältost i locket).
//Lina

HelenaA

  • Inlägg: 113
    • Södermanland
    • keramik
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #84 skrivet: 26 okt-11 kl 14:43 »
Jag erkänner att jag kan trycka i mig en Mcfeast när man har bråttom och jag tycker faktiskt att det är riktigt gott.
Lite variation till att alltid laga den egna maten från grunden som jag annars alltid gör.

Det jag kommer att tänka på när ni pratar om bojkott är allt det bra som McDonalds står för. Känner ni ingen som fått bo på Ronald McDonalds hus? Jag känner några som verkligen varit hjälpta av att få bo där när deras barn/bebis gått igenom livsavgörande operationer.
Flera har haft lättare att få riktigt bra jobb efter att dom gjort karriär på Donken.

Så rakt igenom onda är dom inte tycker jag och det står alla fritt att äta vart dom vill och det är ju jätte bra att det finns så mycket att välja på. Jag tycker själv att Max burgare är vidriga, men äter där ibland ändå.


Ulric Eriksson

  • Gäst
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #85 skrivet: 26 okt-11 kl 14:54 »
Ah, jag glömmer ju det roligaste av allt! Under parollen "Ge alla barn ett språk" lanserar de ett "Bok Happy Meal". Jag ser minst två språk i den meningen varav inget är svenska. Jag tror det är samma språk som "Ronald McDonald Hus".

Lena i Fjollträsk

  • Gäst
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #86 skrivet: 26 okt-11 kl 15:08 »
Ah, jag glömmer ju det roligaste av allt! Under parollen "Ge alla barn ett språk" lanserar de ett "Bok Happy Meal". Jag ser minst två språk i den meningen varav inget är svenska. Jag tror det är samma språk som "Ronald McDonald Hus".

Hum det stora felet med ett "Bok Happy Meal" är väl inte låneorden utan konstruktionen. Det skulle väl heta Happy meal innehåller en bok på svenska. Språket klarar av många låneord utan bli konstigt så länge gramatiken är ok. (Att de lanserarde ett litterärt Happy meal skulle dock funka, men det vet väl inte målgruppen  ;D vad det betyder).
« Senast ändrad: 26 okt-11 kl 15:23 av Lena i Fjollträsk »

skiesabove

  • Inlägg: 1701
  • Permakultur med häst
    • Norrbotten
SV: Bojkotta McDonalds
« Svar #87 skrivet: 26 okt-11 kl 15:52 »
Max söder om Umeå är ju som sagt tyvärr inte samma sak =(. Men jag tycker att dom lyckas hyfsat i Göteborg, men bara hyfsat.

Det är något som inte blir som det ska vara när icke-norrlänningar ska tillaga norrländsk mat.
//Lina


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

828 gäster, 2 användare (1 dolda)
Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser