Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nomadiskt tältkollektiv, intresserad?  (läst 91499 gånger)

Knarren

• Västerbotten
SV: Nomadiskt tältkollektiv, intresserad?
« Svar #380 skrivet: 17 okt-16 kl 02:16 »
Hej. Hur har det gått med tältkollektivet? Sjukt intressant  :)

fixarmamman

• Skåne
« Svar #381 skrivet: 19 apr-17 kl 20:46 »
Hej! Planerar att vandra i sommar me hunden. Detta skulle vara så kul om man kunde joina. Så vad 'r på G nu?
Elisabeth

Mellitus

• -
« Svar #382 skrivet: 21 apr-17 kl 19:12 »
Jaaa hur går det? Har följt detta inlägg ett tag men inte blivit medlem förrän nu. Är ute en del i de Skånska skogarna och till semestern hade jag i alla fall tänkt vara ute tre veckor, så hur går det? Är jättenyfiken och vill gärna möta upp och träffa likasinnade.

Fredman

• Västergötland
« Svar #383 skrivet: 14 dec-17 kl 15:03 »
Ingen som kan ge en update om detta blev av eller inte?
Jag är intresserad och nyfiken.  :)

MickeMård

• Att få leva är fantastiskt.
    • Östergötland
« Svar #384 skrivet: 15 dec-17 kl 11:29 »
Det är inget som existerar, skulle jag tro. Var flera år sen det var något i praktiken. Vad jag vet. Sälv blev jag med torp och sen skruttig gård :)
Utan landsbyggden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbyggd.

Juniperus

• Gäst
« Svar #385 skrivet: 16 dec-17 kl 09:43 »
Mitt erbjudande om lägerplats på min gård eller i skogarna omkring står fast. Det finns även ödebyar i skogarna här som skulle fungera bra. Jag erbjuder mig att hjälpa till med vad som behövs, kan även undvara en del av den mat som gården producerar.

Det finns många fina fiskesjöar i området och jag kan låna ut en av mina kanotet samt ett militärtält med kamin som användes i vinterlägret i värmland.

Är det en seriös grupp så kanske jag ansluter mig.

Patrik i Skåneland

• Skåne
« Svar #386 skrivet: 01 jan-18 kl 21:30 »
En liten update från mej: som MickeMård skriver så finns det inget kollektiv, vi landade på olika platser i landet.
Själv så snurrade jag runt i staden ett litet tag, och japp, det är alldeles för lätt att springa vilse där man inte på samma sätt känner naturens puls som man mer känner sej som en del av när man kämpar med och mot elementen... det som jag upplever som livet.
Men nu är jag lost and found 8) och på väg tillbaka till den stigen jag trampade på innan, men nu ska jag göra den lite bredare med min samlade erfarenhet. version 2.0

Jag finns i Skåne, Österlen, på en gård. Jag skulle också kunna erbjuda tillfällig lägerplats, och har även funderingar på att sätta upp nåt tält här och bjuda in folk som vill knyta nya kontakter och kunskaper, eller som bara vill andas :)

Gå inte och dö förrän du har levt!

beenie

• Södermanland
« Svar #387 skrivet: 20 sep-18 kl 17:43 »
Hej!

Så himla tråkigt att den här tråden inte längre sprudlar. Jag hoppas att det snart vänder igen.

Jag hälsade på i Värmland för ca 6 år sen på den lille "gården" med det lille huset och skogen, ägt av skogsägaren som tycker att det är en god idé att ha folk boendes i skogen. Hur har det gått med den här platsen? Bor det folk? Är det möjligt att komma och hälsa på?
Fri, med vinden i ryggen, och i håret :)

MickeMård

• Att få leva är fantastiskt.
    • Östergötland
« Svar #388 skrivet: 25 sep-18 kl 23:15 »
Tror inte det bor nogon kvar där.
Utan landsbyggden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbyggd.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser