Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nytillverkade "gammaldags" glasflaskor  (läst 10056 gånger)

Clever

  • Gäst
Nytillverkade "gammaldags" glasflaskor
« skrivet: 10 okt-05 kl 18:30 »
Hej på er alla!

Jag söker med ljus och lykta efter återförsäljare till nytillverkade glasflaskor i gammaldags stil...d.v.s med emaljkork och spänne. Finns det någon vänlig själ som vet var man kan köpa dessa flaskor...eller vet vad de kallas så att man kan "googla" efter dem.

Tusen tack för alla tips!

Sol

  • Inlägg: 238
    • Skåne
    • fingerfardig
Re:Nytillverkade "gammaldags" glasflaskor
« Svar #1 skrivet: 16 okt-05 kl 21:41 »

Vet tyvärr inte var du bor, men igår var jag på Förmedlingscentralen i Tyringe (Skåne) och där hade dom ett helt gäng flaskor av typen du söker, det var antagligen gamla flaskor som folk hade lämnat. Så mitt tips är att du får leta på loppisar och liknande.
Jag har köpt konserveringsburkar på Ikea och Bolagret, sen har jag sett att dom har det både på Ica och Coop, kanske har dom flaskor där oxå.

Lycka till!  :)

Mullvaden

  • Inlägg: 130
Re:Nytillverkade "gammaldags" glasflaskor
« Svar #2 skrivet: 21 okt-05 kl 19:05 »
det finns nåt minibryggeri i hälsingland som säljer savgdricka i såna där bruna flaskor med patentkork.minns dock inte vad stället heter. leta på internet  :)

Vitis

  • Inlägg: 4111
    • Skåne
Re:Nytillverkade "gammaldags" glasflaskor
« Svar #3 skrivet: 21 okt-05 kl 23:21 »
Jag har sett dessa flaskor både på Lagerhaus butikerna och i större varuhus typ COOP. Tyvärr är dom dyra, 30-40:-.
Ofta hittar man dem billigt på loppis eller i second hand butiker men då måste man i regel fixa nya gummipackningar.

Tycker du om öl så är mitt tips att gå på systemet och kolla efter öl som kommer i denna typ av flaskor, det brukar finnas ett par att välja på. Det ironiska är att det är billigare än att köpa tomma, nya, flaskor.  


Mullvaden

  • Inlägg: 130
Re:Nytillverkade "gammaldags" glasflaskor
« Svar #4 skrivet: 07 nov-05 kl 15:04 »
jo jag vill minnas att det finns nån tysk ölsort i såna flaskor
visst är det såna här
du menar?

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Re:Nytillverkade "gammaldags" glasflaskor
« Svar #5 skrivet: 07 nov-05 kl 17:25 »
Uhm....Grolsch.....eller nått sånt finns den en sort som heter.

ninna b

  • Gäst
Re:Nytillverkade "gammaldags" glasflaskor
« Svar #6 skrivet: 22 nov-05 kl 20:37 »
Hej..det finns ett företag i Eslöv som heter Flaskor och Burkar. Du kan rekvirera deras katalog på tel 0413-557799. Jag handlar av dom och dom har mycket att välja på bland annat den typen av flaskor som du frågar efter. Hälsn Ninna B


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

776 gäster, 5 användare (1 dolda)
javill, Elitsliraren, nyhem, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser